چهار زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شدند

چهارشنبه, 2ام آبان, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه ۲ آبان ماه، حکم چهار زندانی که پیشتر در یک پرونده مشترک از بابت «تهیه و توزیع گسترده مشروبات الکلی مسموم» با اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شده بودند، در ندامتگاه مرکزی کرج به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳، چهار زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شدند.

در این گزارش بدون اشاره به هویت این زندانیان آمده است؛ اجرای حکم این افراد در رابطه با پرونده تهیه و توزیع گسترده مشروبات الکلی در ۲۶ خرداد سال ۱۴۰۲ در کرج است.

این چهار زندانی پیشتر از بابت اتهام “افساد فی الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد” به اعدام محکوم شده بودند.

اواخر خردادماه سال جاری، حکم اعدام این افراد توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده آنها به شعبه هم عرض ارسال شده بود. در نهایت بعد از بررسی مجدد پرونده، این افراد توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج به اعدام محکوم شدند.

پیشتر سخنگوی قوه قضاییه مدعی شده بود که “تهیه و توزیع مشروبات الکلی توسط این افراد منجر به مرگ ۱۷ نفر و نابینایی ۱۹۱ نفر شده است.”

در این پرونده هفت متهم دیگر نیز به حبس محکوم شدند.

لازم به ذکر است، بسیاری از کارشناسان، ممنوعیت ورود مشروبات الکلی به کشور، فروش و استفاده از آن را عامل اصلی افزایش تولید مشروبات تقلبی و تلفات و عوارض ناشی از آن می دانند.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۴، دست کم ۸۱۱ شهروند شامل ۴ کودک-مجرم در زندان های ایران اعدام شدند. این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۳.۰۶% افزایش داشته است. از این میزان حکم ۴ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین در این مدت، ۱۸۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند که شامل صدور ۳ حکم اعدام در ملاعام است. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۵۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.