حکم اعدام ۵ زندانی در زندان قزلحصار کرج اجرا شد

چهارشنبه, 2ام آبان, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز، حکم پنج زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر، قتل و لواط به عنف به اعدام محکوم شده بودند، در زندان قزلحصار کرج به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳، پنج زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

هویت دو تن از این زندانیان که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند “سلام بابا خان جعفری و محمد کوشکی” توسط هرانا احراز شده است.

هویت دو زندانی تبعه کشور افغانستان که از بابت اتهامات قتل و لواط به عنف به چوبه دار آویخته شدند، همچنان توسط هرانا در دست بررسی است.

هرانا روز دوشنبه طی گزارشی از انتقال این چهار زندانی به سلول های انفرادی زندان قزلحصار کرج، جهت اجرای حکم اعدام آنها خبر داده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

همزمان رکنا از اجرای حکم اعدام یک زندانی دیگر در این زندان با هویت “آرمان ناصرزاده، ۳۳ ساله” خبر داده است.

براساس گزارش رکنا، اختلافات و درگیری‌های مکرر میان آرمان ناصرزاده و مقتول، “اکبر . ر” که از آشنایان قدیمی یکدیگر بودند، به نقطه‌ای رسید که آرمان علی رغم شکایت از مقتول در نهایت دست به قتل او زد. پس از این حادثه، او تسلیم پلیس شد و سرانجام به اتهام قتل عمد محاکمه و به اعدام محکوم شد. در طول روند رسیدگی به پرونده، تلاش‌های زیادی از سوی افراد مختلف و نهادهای مربوطه صورت گرفت تا رضایت اولیای دم جلب شود. این تلاش‌ها حتی تا آخرین لحظات قبل از اجرای حکم نیز ادامه داشت، اما خانواده “اکبر.ر” پس از ۱۰ سال حبس ناصر در زندان، از اجرای حکم اعدام وی چشم‌ پوشی نکردند.

نهایتا حکم صادره ساعت ۶ سحرگاه امروز در زندان قزلحصار کرج به اجرا درآمد.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۴، دست کم ۸۱۱ شهروند شامل ۴ کودک-مجرم در زندان های ایران اعدام شدند. این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۳.۰۶% افزایش داشته است. از این میزان حکم ۴ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین در این مدت، ۱۸۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند که شامل صدور ۳ حکم اعدام در ملاعام است. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۵۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.