ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ممکن است به برکناری تیم والیبال ایران از دسته A لیگ جهانی منجر شود

پنجشنبه, 26ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

hozur zanan dar mossabeghat volleyball

سایت ملیون ایران: ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات که نمونه ای از نقض فاحش حقوق و آزادی های زنان ایران میباشد به عکس العمل لیگ جهانی والیبال انجامید. به گزارش صدای آمریکا، کمیته لیگ جهانی والیبال روز جمعه ۲۷ تیرماه نسبت به ممنوعیت ورود تماشاگران زن به سالن مسابقات لیگ جهانی والیبال در تهران، واکنش نشان می‌دهد. این واکنش ممکن است تصمیم به برکناری ایران از دسته A لیگ جهانی باشد. عکس العمل لیگ جهانی والیبال یکبار دیگر تضاد رژیم عقب مانده جمهوری اسلامی را با داده های جهان امروز به نمایش میگذارد.

به گزارش ایرنا، کمیته لیگ جهانی والیبال در جلسه روز جمعه خود گزارش ناظران و نحوه برگزاری مرحله بین قاره‌ای مسابقات(مرحله پیشین) را بررسی می‌کند. بر این اساس، گزارش ناظران فدراسیون بین المللی والیبال از ایران مبنی بر ممنوعیت حضور زنان در سالن برگزاری مسابقات، تحت عنوان «بحث پیرامون وضعیت ایران» نیز در دستور کار این نشست قرار دارد تا اعضا درباره آن گفتگو کرده و در نهایت به تصمیم قطعی برسند.

ایران در مرحله پیشین لیگ جهانی والیبال، برای حضور تماشاگران زن به ورزشگاه محدودیت ایجاد کرد. ورود تماشاگران زن ایرانی در این مسابقات ممنوع بود و تنها معدودی از تماشاچیان زن طرفدار تیم حریف امکان حضور در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی را داشتند. این در حالیست که به گفته رییس فدراسیون والیبال ایران، فدراسیون جهانی والیبال برای صعود تیم ایران از گروه B رقابتهای جهانی به گروه A، سه شرط مهم و تاثیرگذار تعیین کرد که یکی از این شروط حضور زنان در ورزشگاه بود.

محمد رضا داورزنی گفت: «ابتدا برای ورود زنان جلساتی با شورای تامین برگزار شد اما درست در روز بازی، آن اتفاقی که باید بیفتد، نیفتاد.»

روابط عمومی فدراسیون والیبال ایران گزارش داده است که با توجه به نقطه نظرات مسئولان فدراسیون بین المللی و ارزیابی نظرات اعضای کمیته لیگ جهانی که این روزها در حاشیه مرحله نهایی مسابقات از آنها به گوش می رسد، برکناری از رقابت‌های دسته یک لیگ جهانی یا اخذ تعهد برای حضور زنان در سالن مسابقات، از جمله خروجی‌های جلسه ارزیابی مرحله پیشین مسابقات برای والیبال ایران خواهد بود.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. در اس لام عزیز والیبال نبوده و علما اس لام هستند که باید تشخیص بکنند که والیبال حرامه یا حلاله همین که ولایت امر مسلمین جهان اجازه دادند والیبال بکنند خودش امر مهمی هست معلوم نبود امام خمینی اجازه بدهند والیبال بکنند