قطع مستمر برق در زندان مرکزی بندرعباس منجر به گرما زدگی زندانیان بی دفاع شده است

یکشنبه, 29ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

garma zadegi

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» در طی روزهای گذشته بطور مستمر برق زندان مرکزی بندر عباس قطع می شود و زندانیان بی دفاع که در سالنهای درب بسته قرار دارند در اثر گرمای شدید دچار گرما زدگی می شوند.

با شروع فصل گرمای شدید و طاقت فرسا در جنوب ایران همزمان با آن برق زندان مرکزی بندر عباس روزانه حداقل ۴ بار قطع می شود که هر بار بیش از ۲ ساعت ادامه می یابد، این مسئله باعث شده است که زندانیان بی دفاع در اثر گرمای شدید و رطوبت بسیار بالای ، عدم وزیدن باد و از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن ، دچار گرما زدگی شوند.

در طی روزهای گذشته تعدادی زیادی از زندانیان دچار گرما زدگی شده اند . زندانیان گرما زده از درمان محروم هستند و شرایط آنها حاد می باشد.

از طرفی دیگر درب تمامی سالنهای زندان بندر عباس بسته است و امکان اینکه زندانیان از هوای آزاد برخوردار شوند نیست.تعداد زندانیان موجود در هر بند چندین برابر ظرفیت آن است. این مسئله باعث شده است که شرایط برای زندانیان سیاسی و عادی طاقت فرسا و غیر انسانی گردد.

در طی روزهای گذشته زندانیان سیاسی و عادی نسبت به این شرایط اعتراض نموده اند و خواستار پایان یافتن قطع برق زندان شده اند. اما زندانبانان ولی فقیه به زندانیان می گویند که به اداره برق استان میلیونها تومان بدهکار هستند و به این دلیل اداره برق اقدام به قطع برق زندان می نماید.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، قطع برق بر زندانیان بی دفاع و قرار دادن آنها در شرایط طاقت فرسا و قرون وسطایی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل برای پایان دادن به شرایط غیر انسانی علیه زندانیان بی دفاع است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۸ تیر۹۳ برابر با ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.