دفتر اروپائی حزب ملت ایران: درس هائی از کامیابی ملت ایران در قیام ملی سی تیرماه ۱۳۳۱ خورشیدی

دوشنبه, 30ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

پاینده ایران                                                               ای آفریدگار پاک
ترا پرستش میکنیم و از تو یاری میجوئیم

امروز برخلاف اراده ملت ایران و تنها برای خشنودی استعمارگران، دکترمحمد مصدق رهبر انحراف نا پذیر نبرد با انگلستان را وادار به ترک کرسی نخست وزیری نموده و مشتی از نمایندگان جیره خوار در پناه سرنیزه ، رای به نخست -وزیری مزدوری چون قوام السلطنه داده اند . ملت ایران با این نیرنگ ها و دسیسه ها از راه خود باز نمی گردد ودیگرزنجیر استعماررا به گردن نمیگیرد . |…| جز دکتر مصدق کسی حق ندارد برکرسی نخست وزیری تکیه زند و هر کس با هر نیرو که بخواهد جز این راهی بپیماید با گلوله روبرو خواهد بود . بخشی از بیانیه حزب ملت ایران روز ۲۷ تیر ماه ۱۳۳۱خورشیدی

ملت آگاه و شرافتمند ایران :

سخن گفتن و یادآوری از افتخارات پیروزی های پرغرور هر ملت و انتقال آن به نسلهای بعد، ریشه در تاریخ و وجدان هر کشوری دارد و روحیه پرور و افتخار آفرین و آینده سازخواهد بود.

سخن گفتن از قیام ملی ۳۰ تیر و کامیابی های آن، نه سخن دیروز بلکه سخنی از جنس فرداست. در فردائی که هر ایرانی بتواند آزاد سخن بگوید، درآمد و معاش مناسب داشته باشد و در برابری و برادری با دیگر هم میهنانش به زندگی بپردازد و از آبروی جهانی برخوردار باشد.

پیرامون قیام ملی۳۰ تیر بسیارنگاشته شده و بازخوانی رویداد های آن میتواند الگوی مناسبی برای مبارزات رهائی بخش ملی باشد
بازگشت دوباره مصدق به نخست وزیری و شکسته شدن اتحاد نامقدس استعمار و استبداد و ایادی و دست نشاندگان داخلی شان در پی خروش وخیزش خیابانی مردم بستوه آمده و ایستادگی رهبران سیاسی آن روزگار بزرگترین دستمایه آن قیام بود.

مردمی که در آن روزگار به خیابان آمدند و رهبرانی که تا پای جان بر آرمان ایستادند و آرمانخواهی و شرافت جمعی در چارچوب منافع ملی را خواستار شدند و توانستند حرف خود را برکرسی بنشانند.

خون سرخ شهدای این قیام بزرگ بویژه آنان که با خون مقدس خود بر اسفالتها داغ خیابانهای تهران عبارت ” یا مرگ یا مصدق ” را نقش کردند ، در پیروزی ملت ایران در روز تاریخی سی تیر نقش بسزائی داشت .

کامیابی های اینآن قیام و بازخوانی آن ، در برابر مدافعان استبداد و خودکامگی پشت آنان را بلرزه در می آورد و میتواند همچون چراغی روشن در راه پر فراز و نشیب مبارزان راه آزادی و پیشرفت قرار گیرد .

درود بروان پاک شهدای سی تیر ۱۳۳۱ که با نثار خون پاکشان ، حکومتگران وابسته را وادار به پذیرش خواستهای مردم کردند .
یاد و خاطره تمامی جان باختگان را آزادی میهن گرامی باد .
برچیدن زندان سیاسی خواست ملت ایران است .

دفتر اروپائی حزب ملت ایران
۳۰ تیرماه ۱۳۹۳ خورشیدی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.