جنبش آذربایجان سخنان آقایان مصطفی حجری و عبدالله مهتدی دبیران کل حزب دمکرات و کوموله کردستان را در مورد تمامیت ارضی و یکپارچگی ایران محکوم می کند

سه شنبه, 31ام تیر, 1393
اندازه قلم متن

آقای مصطفی هجری، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران و آقای عبدالله مهتدی، دبیر اول حزب کومله کردستان ایران در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۴ در گفتگو با دویچه‌وله آلمان از همه‌پرسی در اقلیم کردستان نسبت به جدائی از عراق حمایت کرده و آن را الگوئی برای کردستان ایران دانسته اند!.

آقای حجری که خود در جنگ مسلحانه با نیروهای ایرانی برای جدایی کردستان ایران شرکت داشته است به دویچه وله آلمان گفت.

«استقلال کردستان عراق می‌تواند نمونه و الگوی بسیار خوبی برای کردهای سایر کشورها از جمله کردهای ایران شود»

دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران در بخشی دیگری از سخنان خود به دویچه وله گفته است: کردهای ایران جمعیت و سرزمین شان بیشتر از کردهای عراق است و می توانند با الگوبرداری از آنها خواهان جدای از ایران باشند. آقای حجری اضافه کرد، ملیت های تحت ستم ایران « !! » مانند بلوچ ها و عرب ها هم می توانند از کردستان عراق الگوبرداری کنند.

آقای عبدالله مهتدی، دبیر اول حزب کومله کردستان ایران که پیش از این رفتار و گفتار بسیار معقولانه ای در این زمینه داشت این بار نیز گرچه از تسری امر به کردستان ایران ابا می ورزد ولی سخنان مصطفی حجری را به شکل دیگری تکرار کرده و گفته است:

«کردستان عراق استقلال پیدا خواهد کرد چون نیروهای سنی داعش موصل را تصرف کردند و ارتش عراق فروپاشیده است. اکثریت مطلق مردم به استقلال رای خواهند داد و ما هم پیشتیبانی می کنیم»

سخنان مصطفی حجری برابر قوانین بین الملل نقض تمامیت ارضی و یکپارچگی ملی کشور تاریخی ایران است و در میان اکثریت قریب به اتفاق کرد های شریف ایرانی هوا خواه و طرفداری ندارد و می باید از سوی تمام ایرانیان نفی گردد.

جنبش آذربایجان بعنوان یک سازمان مدنی ایرانی سخنان آقایان مصطفی هجری، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران و آقای عبدالله مهتدی، دبیر اول حزب کومله کردستان ایران را محکوم کرده و خواهان برخورد جامعه مدنی ایران با اینگونه دشمنی های دانسته و ندانسته نسبت به تمامیت ارضی و یکپارچگی کشور باستانی ایران است.

پاینده ایران و ملت ایران

دفتر سیاسی جنبش آذربایجان

۲۱ ژوئیه

http://iranazar.org/?p=30060


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.