کارکنان سازمان ملل میان قربانیان حمله اسرائیل به مدرسه بیت حانون هستند

پنجشنبه, 2ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

ghazeh

گلوله‌باران یک مدرسه‌ سازمان ملل در بیت حانون که پناهگاه مردم فراری بود، دست‌کم ۱۵ نفر کشته و ٢٠٠ نفر زخمی بر جای گذاشت.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، حمله اسرائیل به این مدرسه را شدیدا محکوم کرد. به گفته بان کی مون کارکنان سازمان ملل نیز در میان قربانیان هستند.

این اولین حمله اسرائیل به یک مدرسه سازمان ملل متحد نیست، اما نخستین‌باری است که چنین حمله‌ای قربانی گرفته است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید دست کم یک کودک از جمله قربانیان است.

در پی این حمله، ارتش اسرائیل اعلام کرد که در منطقه بیت حانون در میانه نبرد با حماس است و اعضای حماس را متهم کرد که از ساختمان‌های نهادهای بین‌المللی و غیرنظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که روز پنجشنبه، ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد) راکت‌های حماس از محدوده بیت حانون در نوار غزه پرتاب شده‌اند.

حمله اسرائیل به مدارس سازمان ملل متحد به ندرت اتفاق افتاده است و به همین خاطر ده‌ها هزار فلسطینی که از خانه‌های خود گریخته‌اند، به این مدارس پناه برده‌اند.

بنا به آخرین آمار، شمار کشته‌های فلسطینی در نوار غزه از ۷۵۰ نفر گذشته است. مطابق تازه‌ترین برآورد سازمان ملل متحد سه‌چهارم قربانیان فلسطینی غیرنظامی هستند.

در مقابل ٢٩ سرباز و ٣ شهروند غیرنظامی اسرائیلی نیز در درگیری با نیروهای حماس و یا با شلیک راکت کشته شده‌اند.

آتش‌بس

در ١٧ روزی که از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه می‌گذرد، افزون بر کشته‌ها و زخمی‌ها ۱۴۰ هزار فلسطینی نیز از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد نسبت به وضعیت در نوار غزه هشدار داده و گفته است این منطقه نیاز شدیدی به کمک‌های انسان‌دوستانه دارد.

اما تلاش‌ها برای میانجیگری و برقراری آتش‌بس تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

دیروز خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس، اعلام کرد که حماس آتش‌بس کوتاه‌مدت بشردوستانه را می‌پذیرد و همچنین از طرح‌ آتش‌بسی استقبال می‌کند که پایان دادن به محاصره غزه بخشی از آن باشد.

او امکان خلع سلاح حماس را رد کرد.

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از مرگ غیرنظامیان فلسطینی ابراز تاسف کرد، اما حماس را در این مساله مقصر دانست.

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند که حماس افراد و تجهیزات خود را میان افراد غیرنظامی جای می‌دهد. سازمان ملل متحد می‌گوید چنین کاری خلاف مقررات بین‌المللی است و جان افراد غیرنظامی را به خطر می‌اندازد.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.