تظاهرات در افغانستان در حمایت از زندانیان سیاسی ایران

شنبه, 4ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

tazahorat dar afghanestan

جمعی از اهالی جلال‌آباد افغانستان در حمایت از “رضا شهابی، کارگر مبارز ایرانی و دیگر دگراندیشان ایرانی” مقابل کنسولگری ایران در این شهر تظاهرات کردند. معترضان خواهان “آزادی فوری رضا شهابی” شدند.

در سایت “حزب همبستگی افغانستان” آمده این تظاهرات یک ساعت و نیم طول کشید. در پایان اعلامیه “حزب همبستگی افغانستان” خوانده شد و تظاهر‌کنندگان خواستار رهایی فوری رضا شهابی شدند.

afghan01

این تظاهرات پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ انجام شد.

afghan02معترضان در این تظاهرات خواهان آزادی هر چه سریع‌تر رضا شهابی فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران شدند.

afghan03دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه را به شش سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سندیکایی محکوم کرده است.

afghan04بنا بر گزارش‌ها وضعیت جسمی رضا شهابی فعال کارگری در زندان وخیم است و خطر فلج شدن او را تهدید می‌کند.

afghan05

جلال‌آباد جایی که این تظاهرات در آن برگزار شده شهری در شرق افغانستان است.

afghan06از نکات قابل توجه این تظاهرات نقش پررنگ زنان و دختران است. در فیلم‌هایی که از این تظاهرات منتشر شده یک زن شعارهایی به زبان فارسی در حمایت از رضا شهابی و دگراندیشان زندانی ایران سر می‌دهد و تظاهرات‌کنندگان با او همراهی می‌کنند.

afghan07معترضان همچنین با “مادران داغذار” ایرانی ابراز همدردی کردند.

afghan08معترضان افغان همچنین پلاکاردهایی با شعارهای بعضا تند علیه برخی مقامات جمهوری اسلامی ایرانی در دست داشتند.

afghan09بر اساس فیلم‌هایی که از این تظاهرات منتشر شده معترضان همچنین خواهان “کوتاه شدن دست حکومت ایران” از سرزمین افغانستان شدند.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.