تفهیم اتهام تازه شاهین دادخواه به دلیل نوشتن مقاله درباره داعش

پنجشنبه, 16ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

shahin-dadkhah

شاهین دادخواه، زندانی سیاسی بند۳۵۰ اوین، که در شب عید فطر(۶ مرداد ۹۳) پس از بازرسی وسایل شخصی، کتاب ها و دست نوشته هایش به سلول انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شده بود، صبح امروز با حضور در دادسرای اوین، باردیگر تفهیم اتهام شد.

یکی از نزدیکان وی دراین باره به خبرنگار سحام گفت: صبح امروز ماموران زندان اوین، ابتدا وی را برای تفهیم اتهام به دادسرای اوین برده و ضمن تفهیم اتهام تازه با صدور قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی، وی را به بند ۸ زندان اوین منتقل کردند.

وی در ادامه افزود: نگارش مقاله ای تحت عنوان «چرایی حرکت داعش از سوریه به سمت عراق؟» در تیرماه ۹۳، اتهام تازه دکتر شاهین دادخواه عنوان شده است. وی در آن مقاله به نقد عملکرد افراطیون داخلی در ایجاد احساس «ایران هراسی در منطقه»، به شرح منافعی که آنها از حضور نیروهای داعش در منطقه می برند، پرداخته است.این مقاله نیز هم چون نوشته های قبلی ایشان به مذاق اقتدارگرایان خوش نیامده و‌آنها در حرکتی رو به جلو، اتهامی تازه را علیه ایشان طراحی کرده اند.

مشاور پیشین حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی، پیش تر نیز ضمن نقد عملکرد رادیکال ها در سیاست داخلی و منطقه ای وافشاگری در زمینه اشتباهات سیاسی اصولگرایان، بارها مورد آزار آنها قرار گرفته است؛ به نحوی که طی سال گذشته، سه بار به دلایل مشابه به سلول انفرادی سپاه پاسداران منتقل و وابستگان قرارگاه عمار درنشست های بسیج دانشجویی وانجمن اسلامی، سرمقاله حسین شریعتمداری در کیهان را بهانه حمله به وی قرار داده اند.

به گفته یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود: آنچه در این پرونده مشهود است، هراس بالای رادیکال های نوظهور در ایران، از امکان آزادی و حتی امکان برقراری ارتباط وی با دنیای بیرون وآزاد باعث شده، که با تشدید کنترل و این انتقال تازه، تمامی تلاش خود را در افزایش فشارهای همه جانبه بر وی بکاربگیرند. حتی در این راه – بنا به گفته برخی منابع غیررسمی – با دادن برخی وعده های فریبنده به تعدادی از زندانیان تلاش داشته اند آنها را در بدست آوردن اطلاعات تازه، مجبور به همراهی با خود کنند. بازرسی نابهنگام در شب عید فطر را نیز می توان در راستای این جنگ روانی ارزیابی کرد .

این منبع مطلع افزود: ورود چند باره تندروها طی چند ماه اخیر به پرونده این زندانی سیاسی، شک ها را بار دیگر به یقین تبدیل کرده، که این یک پرونده سازی کاملا سیاسی است، که همه ما نیک میدانیم پرونده امنیتی یعنی چه؟ اگر مدرکی وجود داشت، این دوستان در افشای آن ذره ای تردید نمی کردند و‌ چه بسا حکم بسیارسخت و‌هولناک تری در انتظار وی بود.

گفتنی ست شاهین دادخواه عضو‌تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت اصلاحات، در سال ۸۹ به اتهام جاسوسی بازداشت و در سال ۹۱ چند روز مانده به اتمام مدت محکومیت خویش متوجه شد که پرونده دیگری علیه وی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» تشکیل و در یک دادگاه غیابی محکوم شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.