مغایرت سخنان روحانی با سخنان آیت الله خامنه ای بر اساس سایت الف

شنبه, 18ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

به دنبال انتقاد شدید حسن روحانی، رییس جمهوری ایران از سوء مدیریت های فراوان در دولت‌های نهم و دهم و حیف و میل و تاراج نفت ایران، سایت “الف” متعلق به احمد توکلی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی امروز با نشر نامه ای بدون امضا، تحت عنوان : ” آقای رئیس جمهور توصیه رهبری به دولت را فراموش کردید؟” سخنان او را از روی منابر عموی مورد انتقاد قرار داده و اعلام داشته که سخنان و نظرات حسن روحانی، با بیانات و توصیه های آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی مغایرت آشکار دارد.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز گذشته در چهارمحال بختیاری و در جلسه شورای اداری این استان انتقادات تندی را نسبت به دولت قبل بیان کرد.

حسن روحانی از جمله با انتقاد شدید از سوءمدیریت‌های فراوان در سال‌های قبل، با عنوان کردن ضرب المثل :”چه دارد آن کسی که عقل ندارد و چه ندارد آن کسی که عقل دارد؟” گفت که “با بی‌عقلی‌ها کاری کردند که آنها بیایند و نفت ما را تحریم کنند.”

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین اظهار داشت :”تحت نام دور زدن تحریم‌ها، نفت کشور را دادند به عده‌ای و بردند و خوردند و ملت ایران را دور زدند”، وی افزود:” بازی‌هایی که برخی این روزهادرمی‌آورند برای پوشاندن این رسوایی‌ها است.

در این نامه بدون امضا به موارد مغایرت سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری با سخنان آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی اشاره گردیده است.

در ابتدا، این نامه عنوان می کند، نگاه روحانی به اقتصاد مقاومتی، خاصه آنجا که آن را پیوند به سیاست خارجی میزند، جای بحث بسیار دارد که در این مقال فرصت پرداختن به آن نیست. اما این نامه تصریح میکند که اجمالا اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری اقتصادی “درون‌زا” بوده که تکیه بر توانمندی‌های درونیدارد، نه آنطور که رئیس‌جمهور می‌گوید “پیوند با اقتصاد جهانی”.

دومین مورد مغایرت باستناد این نامه بدون امضا عنوان این سخنان از روی منبر های عمومی است که آیت الله خامنه ای آن را به مصلحت نمیداند. در باره اینگونه نقدها، این نامه به سخنان آیت الله خامنه ای اشاره میکند که پیش تر گفته بود:” کشور از این بابت ضررهای بسیاری متحمل شد و حتما تبعات آن نیز ادامه دارد. نقد دولت قبل و دولت‌های گذشته، همانطور از منبرهای عمومی به مصلحت نیست.”

در این نامه همچنین آمده است:” معتقدیم که اینگونه سخن گفتن که “مردم باید بدانند در سال‌های گذشته چه بر سر آنها گذشته”، به ضرر آقای رئیس‌جمهوراست.
رئیس‌جمهور تنها یک سال است که توانسته رای اعتماد ملت را کسب کند. فاصله زمانی ما با ٢٢ خرداد ٩٢ زیاد نیست که مردم آن را فراموش کرده باشند. اگر قرار باشد در قالب گفتمان دولت حرف زد، اتفاقا دولت باید بیان کند که مردم می‌دانستند در گذشته چه بر سر آنها آمده که به آن رای دادند. لذا اینگونه سخن گفتن نه تنها به نفع گفتمان دولت نیست، بلکه نشانه ای است از اینکه دولت آنقدرها هم به رای مردم اعتماد ندارد. لذا تلاش می کند هر از گاهی در کوره احساسات و ناراحتی مردم از دولت قبل دمیده تا مردم را همچنان در حمایت از خود تشویق کند.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.