حبس ابد و ٢٠ سال زندان برای چهار فعال عرب خوزستانی

پنجشنبه, 23ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

4 faal khuzestani ahwaz

بعد از دو سال و هفت ماه از دستگیری چهار فعال عرب اهوازی اخیرا شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی اهواز احکام اولیه آنها را صادر کرد.

حسن عبیات فرزند جلاو متولد ١٣۵٧ متأهل ، خالد عبیداوی فرزند جمعه متولد ١٣۶۴، عیدان بیت سیاح(شاخی) فرزند کاظم ٣٧ ساله متأهل و دارای ۵ فرزند، جاسم ساعدی(سواعدی ) متولد ١٣۶٣ که همگی اهل حمیدیه در ٢۵ کیلومتری شهر اهواز سکونت دارند در ژانویه سال ٢٠١٢ توسط اداره اطلاعات اهواز دستگیر و در دادگاه انقلاب اهواز شعبه اول به ریاست قاضی “فرهادوند” به اتهام محاربه با خدا و إفساد فی الارض ،تاسیس تشکیلاتی مخالف با جمهوری إسلامی و ارتباط با خارج و اقدام علیه امنیت کشور محاکمه شدند که در هفته گذشته احکام اولیه به آنها إبلاغ شد.

احکام صادره از شعبه اول به شرح ذیل است:
١- حسن عبیات فرزند جلاو- ابد

٢-عیدان بیت سیاح( شاخی) – ۱۰سال

٣-جاسم ساعدی -۵ سال

۴- خالد عبیداوی- ۵ سال

این چهار فعال بیش از ١١ ماه در بازداشتگاه اطلاعات اهواز تحت شدیدترین شکنجه جسمانی و روحی قرار گرفته بودند بطوری که یکی از زندانیانی که با آنها در زندان کارون بوده می گوید؛ آثار شکنجه تا کنون بر بدن آنان نمایان است.

قابل ذکر است که این ۴ زندانی در یک سناریوی ساختگی توسط وزارت اطلاعات در سال ۲۰۱۲ توسط کانال انگلیسی زبان“پرس تی وی ” وابسته به نظام جمهوری اسلامی وادار به “اعترافات اجباری “مبنی بر ترور و مجروح کردن دو بسیجی شدند، اتهامی که توسط این ۴ فعال در دادگاه انقلاب اهواز رد شد. این افراد هم اکنون در زندان کارون اهواز هستند.

فیلم زیر مربوط به اعترافات جوانان شهر حمیدیه که در داخل ساختمان أداره اطلاعات اهواز و پس از ماهها شکنجه ،توسط پرس تی وی میباشد:

http://www.aparat.com/v/lTpCD

کریم دحیمی فعال حقوق بشر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.