گاز مایع برای دومین بار در سال ۹۳ گران شد

جمعه, 24ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

gaz-maye

در توزیع روز گذشته سیلندرهای ۱۱ کیلویی گاز مایع در روستاها و شهرهای شمالی استان تهران، این حامل انرژی با افزایش ۵ هزار ریالی نسبت به قیمت گذشته آن که فروردین ماه سال جاری با مصوبه دولت افزایش یافته بود به مردم فروخته شد. این چهارمین بار از تابستان سال گذشته است که این قیمت ها دستخوش تغییرات می شود.

اقتصاد ایران آنلاین: از ابتدای تابستان سال گذشته تاکنون در مجموع در سراسر کشور ۴ بار شاهد گران شدن نرخ عرضه گاز مایع بودیم به طوری که تیرماه ۹۲، با افزایش ۲۰ درصدی قیمت، نرخ عرضه سیلندرهای ۱۱ کیلویی گاز مایع از ۵۰ هزار ریال به ۶۰ هزار ریال افزایش پیدا کرد. پس از آن در میانه تابستان با تغییر دولت، نرخ ۶۰ هزار ریالی در برخی مناطق کشور با بهانه افزایش هزینه های حمل و توزیع، به ۶۵ هزار ریال رسید. این نرخ ۶۵ هزار ریالی رفته رفته جای خود را باز کرد و در سکوت خبری، برای بار دیگر افزایش هزینه را به مصرف کنندگان تحمیل کرد.

در ابتدای سال جاری با مصوبه رسمی ابلاغ شده از سوی هیئت دولت، نرخ فروش اولیه سیلندرهای ۱۱ کیلویی گاز از سوی دولت از ۱۸۰ تومان در هر کیلو به ۲۱۰ تومان رسید و نرخ نهایی عرضه این حامل انرژی را به ۷۰ هزار ریال رساند.

از ابتدای سال جاری، سیلندرهای ۱۱ کیلویی گاز مایع در شهرها و روستاهای فاقد شبکه لوله کشی گاز طبیعی با نرخ ۷۰ هزار ریالی توزیع شد تا اینکه در آخرین مرحله توزیع آن در هفته گذشته این نرخ بار دیگر دستخوش تغییر و افزایش شد.

بنابر گزارش خبرگزاری تسنیم در توزیع روز گذشته سیلندرهای ۱۱ کیلویی گاز مایع در روستاها و شهرهای شمالی استان تهران، این حامل انرژی با افزایش ۵ هزار ریالی نسبت به قیمت گذشته آن که فروردین ماه سال جاری با مصوبه دولت افزایش یافته بود، ۷۵ هزار ریال به مردم فروخته شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.