همسر سعید عابدینی: اعضای داعش در زندان همسرم را به مرگ تهدید کردند

جمعه, 24ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

hamsar said abedini

همسر سعید عبدینی، کشیش آمریکایی ایرانی‌تبار که حدود دو سال است در ایران به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» زندانی است، روز پنجشنبه در گفتگویی با خبرگزاری رویترز گفت همسرش در زندان و از سوی برخی از هم‌بندی‌هایش تهدید به مرگ شده است.

نغمه عابدینی به خبرگزاری رویترز  گفته است هم‌بندی‌های همسر او خبر داده‌اند برخی از زندانی‌ها، که خود را از اعضای گروه افراطی سنی «دولت اسلامی» (داعش) معرفی کرده‌اند، او را به مرگ‌ تهدید کرده‌اند. این که تهدیدکنندگان ایرانی هستند یا عراقی، مشخص نیست.

به گزارش رویترز، سعید عابدینی در ملاقاتی با مادرش در زندان رجایی‌شهر، در غرب تهران، از تهدید شدن خود به مرگ خبر داده است.

مقام‌های ایران نیز هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

سعید عابدینی، ۳۴ ساله، در سفری به ایران در سال ۱۳۹۱ دستگیر شد و به اتهام «راه‌اندازی کلیساهای خانگی» و «اقدام علیه امنیت ملی» به ۸ سال زندان محکوم شد. خانواده او می‌گویند وی برای «دیدار با خانواده و تأسیس پرورشگاه» به ایران سفر کرده بود.

همسر او همچنین به خبرگزاری رویترز گفت سعید قبلاً هم به خاطر گرویدن به دین مسیحیت تهدید شده بود، اما اکنون دریافتیم که اعضای «داعش» در زندان گفته‌اند، او هدف شماره یک آنهاست.

به گفته او، همسرش در یک بخش مشترک، اما در بندی جداگانه از کسانی که خود را از اعضای «دولت اسلامی» معرفی کرده اند، نگهداری می‌شود؛ برای همین سعید می‌ترسد که سلول خود را برای هواخوری ترک کند.

نغمه عابدینی در عین حال گفته است فرزندان آنها یک پیام ویدئویی برای رئیس‌جمهوری ایالات متحده تهیه کرده‌اند که در آن از باراک اوباما می‌خواهند پدرشان را سالم به خانه و به جمع آنها برگرداند.

رئیس جمهوری آمریکا طی سخنانی در بهمن ماه سال گذشته خواستار آزادی سعید عابدینی شده بود. مقام‌های آمریکایی بارها از حکومت ایران خواسته‌اند سعید عابدینی، و همینطور امیر میرزایی حکمتی، دیگر شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار که در ایران به اتهام جاسوسی در زندان است، را آزاد کند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده، در آخرین گزارش سالانه خود در مورد وضعیت آزادی‌های مذهبی در کشورهای مختلف جهان که اوایل مرداد ماه منتشر کرد، با اشاره به تشدید محدودیت‌ها علیه اقلیت‌های مذهبی در ایران، اعلام کرد ایران سعید عابدینی را صرفاً به دلیل باورهای دینی او به حبس محکوم کرده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا، در این گزارش، مجدداً تاکید کرد که واشنگتن به تلاش خود برای آزادی او ادامه خواهد داد.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در همان روز در سخنانی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در تشریح گفتگوهای هسته‌ای با ایران و در واکنش به اظهارات کسانی که خواستار گفتگو درباره حقوق بشر در ایران در این گفتگوها هستند، گفت «در صورت نیاز ما هیچ ابایی از افزایش فشار بر ایران نخواهیم داشت، خواه در ارتباط با وضعیت بد حقوق بشر و حمایت از تروریسم، خواه دشمنی با اسرائیل و یا زندانی کردن فعالان سیاسی.»

خانم شرمن در ادامه افزود «ما به ایران فشار می‌آوریم تا دو شهروند آمریکایی، امیررضا حکمتی و سعید عابدینی را آزاد کند و همچنین در یافتن رابرت لوینسون که از سال ۲۰۰۷ ناپدید شده است، به ما کمک کند.»

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.