خامنه‌ای ریاست صادق لاریجانی بر قوه قضائیه را برای یک دوره پنج ساله دیگر تمدید کرد

شنبه, 25ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

larijani

کاریکاتور از: علی اقبالی، سایت خودنویس

به گزارش رادیو فردا: علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با «تکریم و قدردانی از یک دوره‌ تلاش عالمانه و ارزشمند» صادق آملی لاریجانی در مقام ریاست قوه قضائیه، او را برای یک دوره پنج ساله دیگر در این سمت ابقا کرد.

آقای خامنه‌ای در این حکم که روز پنج‌شنبه، ۲۳ مرداد، صادر و در سایت رسمی دفتر او منتشر شده، از ریاست قوه قضائیه به عنوان یک «مسئولیت خطیر» نام برده است.

صادق آملی لاریجانی پیش از منصوب شدن به ریاست قوه قضائیه، با حکم رهبر جمهوری اسلامی، از فقهای شورای نگهبان بود.

با احتساب ریاست علی لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی، هم‌اکنون چند سال است که ریاست دو قوه از سه قوه جمهوری اسلامی در اختیار برادران لاریجانی است.

قوه قضائیه ایران به نقض حقوق بشر متهم است و نام آقای آملی لاریجانی، در سال ۱۳۹۱، به همین علت در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت.

گزارشگران بدون مرز، از سازمان‌های بین‌المللی و غیر دولتی مدافع حقوق بشر، نیز در تیرماه سال جاری، قوه قضائیه ایران را «نهادی غیر مستقل و آلت دست سپاه پاسداران و ماموران وزارت اطلاعات» توصیف و رئیس آن را «بی‌توجه به احیای حقوق عامه و گسترش عدل» معرفی کرد.

این در حالی است که صادق آملی لاریجانی در سال‌های اخیر همواره تمام اتهام‌ها درباره نقض حقوق بشر در ایران را قاطعانه رد کرده و گفته که این مسائل «دروغ بزرگ» هستند.

در حکم تمدید ریاست آقای لاریجانی بر قوه قضائیه، رهبر جمهوری اسلامی از «مدیریت برجسته، هوشمندانه، انقلابی و مخلصانه» او به عنوان «تضمین برآورده شدن خواسته‌ها» از این قوه یاد کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.