ضرب و شتم یک زندانی تبعه افغانستان در زندان مرکزی زاهدان

یکشنبه, 26ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

zendaniاسماعیل حسینی زندانی تبعه افغانستان در زندان مرکزی زاهدان توسط زندان‌بانان مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسماعیل حسینی زندانی متهم به حمل و نگهداری موادمخدر در زندان مرکزی زاهدان ماه گذشته پس از مقاومت در مقابل بازرسی توهین آمیز زندانبانان به سلول انفرادی در قرنطینه زندان مزبور منتقل شده و پس از ضرب و شتم بیش از ۴ ساعت بصورت برهنه بر روی زمین خوابانده می‌شود.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «زندانبان از اسماعیل حسینی می‌خواهد که جهت بازرسی شلوار خود را از پایش در بیاورد. این زندانی افغانی نیز در مقابل این خواسته مقاومت می‌کند. مسئولین زندان هم وی را به سلول انفرادی منتقل می‌کنند و پس از دستبند و پابند زدن به وی بشدت مورد ضرب و شتم قرارش می‌دهند و وادارش می‌کنند که برهنه بر روی آسفالت داغ دراز بکشد.»

وی در ادامه گفت: «اسماعیل حسینی ۴ ساعت و نیم را در آن وضعیت زیر آفتاب بسر برد و گا‌ها یکی از زندانبانان بروی پشت وی می‌رفت؛ جوری که تمام شکم او سوخته است. این زندانی مدت ۱۵ روز را بعد از این واقعه در سلولهای انفرادی قرنطینه زندان مرکزی زاهدان سپری کرد و بعد از آنکه به بند خود بازگشت هم مسئولان از درمان وی خودداری کردند.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.