ضرب و شتم و تهدید انور حسین‌پناهی در مقابل منزل

جمعه, 31ام مرداد, 1393
اندازه قلم متن

hossein panahi

انور حسین‌پناهی فعال مدنی کرد که در تبعید و در خارج از استان کردستان بسر می‌برد، طی روز چهار شنبه توسط سه تن از عوامل اداره اطلاعات قروه در مقابل منزل خود در تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهار شنبه ٢٩ مرداد ماه، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق انور حسین‌پناهی در جلو درب منزل شخصی خود توسط سه تن از عوامل اداره اطلاعات قروه مورد ضرب و شتم و تهدید قرار گرفت، بطوری که وی بر اثر ضربات شدید در بیمارستان بستری شد.

یکی از اعضای خانواده حسین‌پناهی که نخواست نامش فاش شود در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: «امروز سه نفر از عوامل اداره اطلاعات قروه در تهران و در جلو درب منزل شخصی انور حسین پناهی به وی حمله کردند و وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند، و هم اکنون هم وی در بیمارستان بستری می‌باشد.»

این عضو خانواده افزود: «این افراد توسط شخصی بنام علی که یکی از مسوولان اداره اطلاعات قروه هست، اجیر شده بودند. و تهدید کردند که نباید هیچ فعالیتی داشته باشد.»

انورحسین پناهی از فعالان سیاسی و مدنی کرد است که نخستین بار در روز ۱۵ آبان ۸۶ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدت شش ماه را در اداره اطلاعات شهر قروه و در بی‌خبری مطلق به‌سر برد.

وی سپس در اواخر بهار ۸۷ از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حسن بابایی و به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی‌ به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام آقای حسین پناهی در تاریخ ۲۵ فروردین ۸۸ در شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر کردستان لغو شده است. انور حسین‌پناهی هم‌اکنون در تبعید و در خارج از استان سنندج به‌سر می‌برد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.