پاسخ اعتراض به حق کارگران و زحمتکشان بازداشت و زندانی شدن است

پنجشنبه, 6ام شهریور, 1393
اندازه قلم متن

kar04

این اولین بار نیست که پاسخ اعتراض به حق کارگران و زحمتکشان با بازداشت و زندانی کردن آنان داده می‌شود.

پس از دستگیری ۱۸ نفر از کارگران معترض با شکایت کارفرما، کارگران معدن بافق که به خصوصی سازی معدن اعتراض داشتند در اعتراضات خود مصمم‌تر شدند. اعتراضات وسیع‌تر و خواست آزادی کارگران هم به خواسته‌های کارگران اضافه شد.

خانواده‌های کارگران زندانی نیز به تظاهرکنندگان پیوستند. نیروی انتظامی و گارد ویژه‌ی سرکوب برای تهدید کارگران در محل حضور پیدا کردند. اما عزم راسخ کارگران برای آزادی همکارانشان و قبولاندن خواسته‌هایشان به کارفرما درانتها منجر به آن شد که کارفرما اعلام کرد که از شکایت خود صرف نظر کرده و رضایت داده تا کارگران بازداشتی آزاد شوند. اما هنوز تعدادی از آنان در بازداشت به سر می برند.

کارگرانی که سالیان سال در این معدن کار کرده و سودهای کلان یه کارفرما و دولت رسانده‌اند، با آگاهی از غارت اموال مردم به نام خصوصی سازی، اعتراض خود را به این امر اعلام کرده و حدود چند ماه است که با کارفرما و پلیس ضد شورش درگیر هستند. پنج هزار کارگر همراه با خانواده هایشان اکنون به این امر واقف‌اند که خصوصی‌سازی این معدن تمام سوابق کاری آنان را از میان برده و معنائی جز بیکاری و فقرو سیه روزی برای کارگران و خانواده هایشان ندارد.

آنان با درک این مساله، در برابر خصوصی سازی و در حقیقت به حراج گذاردن زندگی‌شان اگاهانه به مقابله برخواسته‌‌اند. بر همه کارگران و فعالان کارگری است تا از مبارزات آنان حمایت کرده و دولت را وادار کنند تا با توجه به آینده کارگران، دست از غارت اموال مردم بردارد و تصمیم‌گیری در باره این معدن را به نمایندگان کارگران واگذارد تا آنان بتوانند با اداره صحیح آن، آینده کارگران را تامین کنند.

ما خواهان آزادی بی‌قید و شرط این کارگران زندانی و تمامی زندانیان کارگری وسیاسی و تامین امنیت برای تمامی فعالان اجتماعی و رعایت حقوق انسانی آنان هستیم.

کانون مدافعان حقوق کارگر
شهریور ۱۳۹۳

http://www.kanoonm.com/1440


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.