جمهوری اسلامی قتلگاه انسان: اعدام سه تن در محمودآباد، سوادکوه و ارومیه

پنجشنبه, 13ام شهریور, 1393
اندازه قلم متن

edam zan va mard

عکس از آرشیو

اعدام در ملاعام علیرغم اعتراض شهروندان

شهروند محمودآبادی که اعدام او در روز دوشنبه به خاطر درگیری شهروندان در صحنه اجرای حکم به قصد توقف اعدام به تعویق افتاده بود، روز گذشته مورخ سه شنبه ۱۱ شهریورماه با حضور گسترده نیروهای انتظامی و مقامات عالی رتبه استانی در ملاعام در این شهر اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه روز سه شنبه مورخ ۱۱ شهریور ماه «م. د» شهروند محموآبادی که متهم بود در سال ۸۷ در یک نزاع جمعی شهروند دیگری به نام «ابراهیم پالیزیان» را به قتل رسانده بود در ملاعام در این شهر اعدام شد.

این اجرای حکم در حالی صورت گرفت که روز دوشنبه به دلیل ازدحام جمعیت و درگیری شهروندانی که قصد توقف اجرای حکم در صحنه را داشتند با نظر شورای تامین شهرستان، اجرای حکم متوقف شده بود، این حکم روز سه شنبه با حضور چشمگیر نیروهای انتظامی اعزامی از مناطق مختلف و نیز حضور «جعفری» دادستان مرکز مازندران و نیز برخی مقامات عالی رتبه قضایی و انتظامی استان در ملاعام در این شهر اجرا شد.

*****

اعدام شهروند سوادکوهی در ملاعام

یک شهروند سوادکوهی متهم به قتل، روز گذشته در ملاعام در این شهر اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک شهروند سوادکوهی در استان مازندران که هویت او بصورت اختصاری «ع. ا» احراز گردیده است، پس از طی تشریفات اجرایی در ملاعام با حضور خانواده مقتول در این شهر اعدام شد.

نامبرده متهم بود که با مشارکت برادر خود، فردی را در سال ۸۵ در منطقه اجت سوادکوه بوسیله ضربات سنگ به قتل رسانده و سپس جنازه او را آتش زده است.

 

******

اعدام یک زندانی در زندان ارومیه

سحرگاه امروز، یک زندانی در رابطه با جرائم مربوط به مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته سه زندانی در زندان مرکزی ارومیه که در رابطه با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند، با اینحال سحرگاه امروز پنج شنبه مورخ ۱۳ شهریورماه، اجرای حکم اعدام دو تن از آنان به تعویق افتاد اما یک زندانی به نام علاءالدین (نام خانوادگی وی تاکنون برای این خبرگزاری محرز نشده است) در این زندان به چوبه دار آویخته شد.

لازم به اشاره است طی روزهای اخیر موج نگران کننده‌ای از اعدام در ایران آغاز شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.