کارزار “رویا را آزاد کنید”: رویا صابرى نژاد در زندان شهر رى

دوشنبه, 17ام شهریور, 1393
اندازه قلم متن

Roya-4-RayPrison-07-09-14-F

رویا صابری نژاد، زنى که شهروند ایرانى- انگلیسى است و  به جرم فعالیت فیس بوکى به بیست سال زندان در ایران محکوم شد در زندان شهر رى تحت فشار میباشد. زندان شهر رى  زنانى  است که عمدتا  به جرم مواد مخدر وقتل دستگیر شده در شرایط بسیار غیر انسانى نگهداری میشوند و روزانه مورد ضرب و شتم  و توهین مامورین زندان قرار میگیرند. در جولاى ٢٠١١ ، زن جوان ٢١ ساله اى  به نام سحر حدادى  در اعتراض به ضرب و شتم و محرومیت و شرایط غیر قابل تحمل این زندان دست به خودکشى زد.  مامورین زندان براى نجات جان سحر حدادى هیچگونه تلاشى نکردند و این زن جوان  در مقابل چشمان هم بندیهایش جانش را از دست داد.

بسیاری از زنان در این زندان از بیماریهاى شدید جسمى و روحى روانى رنج میبرند و هیچگونه امکانات درمانى در اختیار آنها قرار نمیدهند. ریحانه جبارى دختر جوانى که حکم اعدامش به کمک یک کارزار جهانى  موقتا متوقف شده است در نامه اش زندان شهر رى را به ” گور دسته جمعى”  تشبیه میکند که زنان بسیارى  در بدترین شرایط و بدون هیچ امیدى به بهبود وضعیتشان در آن نگهدارى میشودند.

رژیم در طول حاکمیت خود بارها جهت اعمال فشار روانى  بیشتر به زندانیان سیاسی ، آنها را به زندانهای عادى تبعید کرده است و در ادامه همین سیاست مامورین زندان اوین  رویا صابرى نژاد  را  حدود شش ماه پیش جهت تحت فشار قرار دادن هر چه بیشتر او به زندان شهر رى تبعید کردند.  رویا  در شرایط بسیار بد روحى قرار داشته و در ترس  و وحشت روزها را سپرى میکند. رویا تنها قادر است هر چند روز یکبار به مدت سه دقیقه با خانواده اش صحبت کند . رویا در تماسهایش از وضعیت خود اظهار نگرانى شدیدى میکند.

علیرغم اینکه رویا حدود یک سال است  در بدترین شرایط  در زندان به سر میبرد و مورد شکنجه نیز قرار گرفته است، دولت انگلستان هیچگونه اقدام جدى جهت آزادى وى نکرده است.  رویا شهروند انگلستان است و دولت این کشور موظف است به رژیم جهموری اسلامى در ایران جهت آزادى فورى رویا صابرى نژاد فشار بیاورد.

ما از شما دعوت میکنیم طومار حمایت از رویا را امضا کرده و به دولت انگلستان فشار بیاورید تا سریعا جهت آزادى رویا اقدام نمایند.  از طرق زیر میتوانید به رویا کمک کنید.

براى اطلاعات بیشتر با شیوا محبوبى ، سخنگوى  کمپینن ” رویا را آزاد کنید” تماس بگیرید:

shiva.mahbobi@gmail.com   /  ۰۷۵۷۲۳۵۶۶۶۱

کارزار “رویا را آزاد کنید”

https://www.facebook.com/freeroyanow

هفتم سپتامبر ٢٠١۴

طومار حمایت از رویا صابرى نژاد را امضا کنید

http://chn.ge/1m9WZ7Y

از چه طرقى میتوانید از رویا حمایت کنید؟

http://bit.ly/1qFuuV1

انعکاس دستگیری و وضعیت رویا صابرى نژاد در رسانه هاى انگلستان

http://bit.ly/1o9La25


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.