حمله نظامیان به تجمع دراویش و تشکیل تونل باتوم + عکس

یکشنبه, 30ام شهریور, 1393
اندازه قلم متن

نیروهای امنیتی و پلیس امنیت تجمع اعتراضی دراویش گنابادی را به آشوب و درگیری کشاند.

به گزارش مجذوبان نور، نیروهای امنیتی و پلیس امنیت پس از محاصره چند ساعته دراویش در خیابان بهشت که حسینه دراویش گنابادی نیز در آن واقع است، این محل را به صحنه آشوب و درگیری تبدیل کرد.
نظامیان مستقر در خیابان بهشت با پرتاب گاز اشک آور میان دراویش محصور در نرده‌های یگان ویژه نیروی انتظامی، با باتوم به جان دراویش افتاده‌اند.

همچنین خبر رسیده است نیروهای امنیتی تونل باتوم درست کرده و با ضرب و شتم دراویش آن‌ها را به داخل حسینیه امیرسلیمانی واقع در کوچه معراج خیابان بهشت انتقال می‌دهند.

یک کودک ۹ ماهه در اثر پرتاپ مکرر گاز اشک آور دچار اختلال جدی تنفسی شده است، ۳ تن از دراویش دچار شکستگی سر شدند و بیش از ۵۰ مجروح به جای مانده است.

حملات خشونت بار ماموران به دراویش در حالی آغاز شده است که دراویش پیش از این اعلام کرده بودند حاضرند با پای خود و برای حفظ امنیت کشور به زندان بروند زیرا به رغم مصونیتی که در قانون و شرع دارند، از سوی عده‌ای از شارعان و قاضیان و حتی مقامات کشوری و دولتی بی‌دین و ضد امنیتی خوانده می‌شوند.

جمع صد‌ها نفری دراویش در حلقه تنگ شونده نیروهای امنیتی فریاد لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار سر می‌دهند.

t_darvishan_8

t_darvishan_9

t_darvishan_11

*****

محاصره دراویش درخیابان بهشت

t_darvishan_1محاصره دراویش درخیابان بهشت + عکس

نیروهای امنیتی و انتظامی از ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه ۳۰ شهریور حدود ۳۰۰ درویش گنابادی عضو کمپین کوچ به زندان اوین را که قصد ادامه تجمع ناکام روز گذشته‌شان در مقابل دادستانی را داشتند به محاصره سربازان و خودروهای انتظامی درآورده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور، دراویش اینک در تنگنای محاصره ماموران که مانع از حرکت آن‌ها به سمت دادستانی می‌شوند قرار گرفته و صدای فریاد از خیابان بهشت به گوش می‌رسد.

این افراد که در میان آن‌ها نزدیک به ۵۰ زن نیز حضور دارند توسط مامورین انتظامی و ماشین‌های ون و انتظامی محاصره شده‌اند تا جمعیت به سمت کاخ دادگستری و دادستانی کشیده نشود.

همچنین خبر رسیده است در جریان وقایع امروز خانم نازیلا نوری، پزشکی که به تازگی خطاب به آقای حسن روحانی رییس جمهور ایران نامه نوشته و از وی خواستار پایان بخشیدن به ستم بر دراویش گنابادی و تصحیح حرف‌های وزیر اطلاعات شده بود، توسط نیروهای مستقر در خیابان بهشت دستگیر شده است.

دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی از صبح روز گذشته به دنبال اعلام این خبر که قصد تجمع صلح آمیز با دستان و چشم‌های بسته در مقابل دادستانی دارند در محدوده بازار تهران مورد حمله ماموران قرار گرفته و از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب دیروز قریب به ۸۰۰ نفر از آنان بازداشت شدند.

این دراویش با اعلام اینکه ساعت ۹ امروز مقابل دادستانی گردهم خواهند آمد گفته بودند هدفشان از برگزاری تجمع مقابل دادستانی پایان بخشیدن به حملات خودسر‌ها به پیروان متصوفه و برداشتن نگاه امنیتی از دراویش است و در صورتی که مسوولان به خواسته ایشان توجه نکنند حاضرند خودخواسته و بدون درگیری به زندان بروند.

یادآور می‌شود این کمپین از زمانی راه افتاده است که ۹ درویش گنابادی محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز در اعتراض به رفتارهای غیرقانونی با دراویش دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند . ‬‎

از: پیک ایران

 

 

عکسی که یکی از مخاطبان برای بی‌بی‌سی فارسی فرستاده است

عکسی که یکی از مخاطبان برای بی‌بی‌سی فارسی فرستاده است

وبسایت ‘مجذوبان نور’، که اخبار دراویش گنابادی را منتشر می‌کند، گزارش می‌دهد که بیش از ۵۰۰ درویش در تهران بازداشت شده‌اند.

به گزارش ‘مجذوبان نور’ این افراد قصد داشتند که برای اعتراض به برخوردهای امنیتی و قضایی با دراویش در مقابل دادستانی تهران تجمع کنند که ماموران پیش از شکل‌گیری تجمع آنان را بازداشت کردند.

این چندمین باری است که دراویش گنابادی برای اعتراض به برخوردهای قضایی قصد برگزاری تجمع مقابل نهادهای قضایی ایران را داشته‌اند. آنها امروز قصد داشتند “با چشم و دست بسته” در مقابل دادستانی تجمع کنند تا بازداشت و به زندان اوین منتقل شوند. این حرکت آنان برای ابراز همبستگی با دیگر درویش‌های زندانی است.

فرهاد نوری، از گردانندگان وبسایت مجذوبان نور، به بی‌بی‌سی فارسی گفت در یک سال گذشته فشار بر دراویش، به ویژه دراویش زندانی و وکلای آنها تشدید شده است.

آقای نوری گفت: “فشارها روی دراویش به شکلی است که انگار در زندانی بزرگ زندگی می‌کنند، برای همین تصمیم گرفتند که به طور خودجوش و صلح‌آمیز به زندان اوین کوچ کنند.”

نهادهای قضایی و امنیتی در ایران از اواسط دهه ۸۰ محدودیت‌های جدی برای دراویش ایجاد کرده‌‌اند و شمار زیادی از آنان در این سال‌ها به زندان افتاده‌اند.
از این میان نه نفر بیش از دو هفته است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور بازداشت‌های امروز در مواردی با خشونت و توهین همراه بوده و ماموران بازداشتی‌ها را برای مردم “داعشی و منافق” معرفی می‌کرده‌اند.

گفته می‌شود که خویشاوندان چند درویش زندانی نیز در میان بازداشت‌شدگان امروز هستند.

از: بی بی سی فارسی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.