خانواده‌ای به دلیل فقر، پسرشان را به فروش گذاشتند

سه شنبه, 15ام مهر, 1393
اندازه قلم متن

faghr madar va kudak

سایت ملیون ایران: در حالی که بچه پولدارهای ایران با اسکناس های ۱۰۰ دلاری سیگار میکشند و مافیای نظام همچنان به چپاول و ویران نمودن کشور مشغول است، خانواده ها به دلیل فقر فرزندان خود را به فروش میگذارند.

به گزارش ردیو زمانه یک خانواده اهل شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان به دلیل «مشکلات مالی و برای خانه‌دار شدن»، پسر پنج ساله‌شان را به نام «آریا» به فروش گذاشتند.

آرزو، مادر این خانواده در گفت‌گویی با روزنامه شهروند که امروز سه‌شنبه ۱۵ مهر منتشر شده، دلیل این کار را این‌گونه اعلام کرده است: «چون هیچ چیزی نداریم، صاحبخانه جواب‌مان کرده است. ما پول نداریم، رعیت هستیم.»

آرزو می‌گوید به جز آریا دو فرزند دیگر به نام ابوالفضل و زهرا هم دارد. او می‌گوید همسرش ۵۵ سال سن دارد و به دلیل عوارض ناشی از تصادف توان کار کردن ندارد و مخارج زندگی‌شان از طریق یارانه ماهانه تأمین می‌شود.

وی می‌افزاید: «من خودم شبانه‌روز گریه می‌کنم، ولی چه کاری می‌توانم انجام بدهم، گفتم شاید از طرف کمیته امداد کاری بکنند، ولی هیچ خبری نشد.»

آرزو درباره واکنش پسرش آریا می‌گوید: «گریه می‌کند، همه‌شان گریه می‌کنند، زهرا، ابوالفضل و آریا گریه می‌کنند، می‌گویند چرا این‌جوری شد، من هم ناراحت هستم، ولی جایی از خودمان نداریم، این کار را برای آینده خود بچه‌ها می‌خواهم انجام بدهم، برای این‌که معتاد نشوند، من جوان‌های دیگر را می‌بینم که پلاستیک جمع می‌کنند تا بفروشند برای عمل‌شان (اعتیادشان)، نمی‌خواهم بچه‌های من این‌طوری بشوند.»

وی افزوده است: «بچه‌های من رنگ میوه را نمی‌بینند، گوشت و مرغ نمی‌توانم بخرم، همسایه‌ها کمک‌مان می‌کنند، دو همسایه قدیمی داریم که خیلی به فکر ما هستند، ولی برای آینده بچه‌هایم حاضرم همیشه گرسنه باشم، ولی در مقابل یک خانه داشته باشم تا بچه‌هایم بدون سقف نباشند.»

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.