جان زندانی سیاسی کرد به دلیل عدم تکمیل درمان در معرض خطر جدی است

سه شنبه, 15ام مهر, 1393
اندازه قلم متن

aziz marouf zendani kord darman 1

aziz marouf zendani kord darman 2

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی سالخورده کریم عزیز معروف که به بیمارستان منتقل شده بود بدون تکمیل درمان به زندان بازگردانده شد.

هفته گذشته وضعیت جسمی زندانی سیاسی کریم معروف عزیزدر اثر عارضه قلبی به وخامت گرایید و به بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی موسوم به خمینی منتقل شد و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان و انجام عمل جراحی باز قلب، روز دوشنبه ۱۴ مهرماه بدون تکمیل درمان او را به زندان گوهردشت کرج بازگرداندند.

در حالی این زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد به زندان گوهردشت کرج بازگردانده می شود که پزشکان معالج وی تاکید کرده بودند که اومی بایست به مدت ۱ ماه در بیمارستان تحت نظر آنها قرار داشته باشد ودر صورتیکه در زندان به حال خویش رها شود خطر جدی جان این زندانی را تهدید می کند.این زندانی هم اکنون در شرایط جسمی نامناسبی بسر می برد و حتی قادر به انجام کارهای شخصی خود نیست.

زندانبانان هنگام انتقال وی به بیمارستان مبلغ ۳۰۰ هزارتومان از او به منظور درمان اخاذی نمودند و هنگام بازگرداندن وی به زندان ساعت مچی این زندانی توسط زندانبانان ولی فقیه به سرقت رفته است .

لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی کرد کریم عزیز معروف بیش از ۷۰ سال سن دارد و نزدیک به ۱۷ سال است که در زندان بسر می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ممانعت از تکمیل درمان این زندانی سیاسی که جان وی را در معرض خطر جدی قرار داده است را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای نجات جان این زندانی سیاسی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ مهرماه۱۳۹۳ برابر با۶ اکتبر ۲۰۱۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.