آغاز «اعتصاب غذای خشک» غنچه قوامی

شنبه, 19ام مهر, 1393
اندازه قلم متن

ghonche ghawami

ایمان قوامی، برادر غنچه قوامی، از اعتصاب غذای خشک خواهر خود در زندان اوین پس از ۱۰ روز اعتصاب غذای تر خبر داده است.

آقای قوامی به رادیو فردا گفته که خواهرش از روز شنبه ۱۹ مهر اعتصاب غذای تر خود را به اعتصاب غذای خشک تغییر داده است.

در اعتصاب غذای خشک، فرد علاوه بر نخوردن غذا، از نوشیدن مایعات نیز خودداری می‌کند.

در همین روز، سایت کلمه از درخواست گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی و نسرین ستوده، وکیل مدافع حقوق بشر، از غنچه قوامی برای پایان دادن به اعتصاب غذاخبر داده است.

کلمه گزارش داده که تعدادی از فعالان مدنی و اجتماعی با مادر غنچه قوامی دیدار و برای آزادی هرچه سریعتر او ابراز امیدواری کرده‌اند.

غنچه قوامی، شهروند ۲۶ ساله ایرانی – بریتانیایی، در خرداد ماه گذشته هنگامی که برای تماشای مسابقه والیبال به ورزشگاه آزادی رفته بود بازداشت وسپس آزاد شد. او نهم تیر و هنگامی که برای گرفتن وسایل شخصی‌اش به دستگاه قضایی مراجعه کرده بود، مجددا بازداشت و زندانی شد.

خانم قوامی پس از حدود ۱۰۰ روز بازداشت موقت، از روز چهارشنبه نهم مهرماه در زندان اوین اعتصاب غذا کرده بود.

اما کلمه گزارش داده که نسرین ستوده، وکیل مدافع حقوق بشر در دیدار با مادر این دختر ایرانی – بریتانیایی، از غنچه قوامی خواسته اعتصاب غذایش را بشکند.

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس کشته شده در زندان اوین نیز یک قاصدک را به عنوان یادگاری به مادر خانم قوامی داده است.

خانم عشقی از سوسن مشتاقیان، مادر غنچه قوامی خواسته تا در ملاقات با فرزندش، این قاصدک را به دستش برساند و از او بخواهد که اعتصاب غذایش را بشکند.

نرگس محمدی، از زندانیان سیاسی سابق و فعال حقوق بشر نیز از مادر غنچه قوامی خواسته تا «در راهی که غنچه در آن قدم برداشته ناامید و خسته نشود.»

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل غنچه قوامی، روز یکشنبه ۶ مهر گفته بود که به تازگی با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، پرونده موکلش به شعبه اول دادگاه انقلاب فرستاده و وی به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده ‌است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.