شیوع آنفولانزا در زندان مرکزی ارومیه و رسیدگی پزشکی پر خطا

جمعه, 25ام مهر, 1393
اندازه قلم متن

zendan-orumieh

طی هفته گذشته موج شیوع ویروس آنفولانزا در زندان مرکزی ارومیه تعداد بسیاری از زندانیان را به بهداری کشانده و تجویز داروهای ناصحیح از سوی بهداری بر مشکل زندانیان افزوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته گذشته شیوع بیماری آنفولانزا در زندان مرکزی ارومیه (دریا) سبب شده تعداد بسیاری از زندانیان به بهداری زندان منتقل شوند.

یکی از زندانیان این زندان به گزارشگر هرانا گفت: «از روز شنبه که مسئولان اقدام به تزریق امپول کردند ۸ نفر به علت این تزریق‌ها توانایی حرکت دست و پای خود را از دست داده‌اند.»

این منبع اسامی سه نفر از زندانیان را که به این مشکل دچار شده‌اند پیمان جهانگیر‌زاده، علی بخشی و مجتبی کهریزی عنوان کرد و گفت این سه نفر از زندانیان عادی این زندان هستند و در بندهای عمومی نگهداری می‌شوند.

وی در ادامه گفت: «در این چند روز هم کسی برای ایشان کاری نکرده است و نهایتاً به بهداری منتقل شدند در حالی که دست و پا‌هایشان به کل از کار افتاده و فلج شده‌اند.»

لازم به توضیح است مشخص نیست تزریق اشتباه دارو باعث این آسیب‌ها شده است یا منقضی بودن تاریخ استفاده از دارو‌ها، همچنین از مقطعی بودن یا دائمی بودن آسیب‌ها و میزان صدمات وارده به زندانیان که شاهدان آن را نوعی فلج عنوان کرده‌اند اطلاعاتی در دست نیست.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.