پاور: آمریکا حملات غیرانسانی به زنان در ایران را محکوم می کند

پنجشنبه, 1ام آبان, 1393
اندازه قلم متن

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه، در مورد اسیدپاشی در ایران، در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمریکا کاملا این حملات غیر انسانی علیه زنان در ایران را، که گفته می شود به دلیل نداشتن حجاب بوده، محکوم می کند.»

وی افزود آمریکا از دولت ایران می خواهد عاملان این امر را پیدا و محاکمه کند.

خانم پاور همچنین در این مورد نوشت «گزارش تظاهرات ۱۰۰۰ نفر از ایرانیان که خواستار اقدام [مسئولان و مقامات] در این مورد شدند، نمایش چمشگیری از همبستگی با زنان ایران است.»

در اعتراض به اسید پاشی های اصفهان،چهارشنبه در تهران صدهاتن در مقابل مجلس شورای اسلامی و در اصفهان هزاران تن در مقابل دادگستری این شهر تجمع کردند.

در بین تجمع‌کنندگان در تهران، معصومه عطایی و رعنا، از قربانیان اسیدپاشی‌ سال‌های گذشته و همچنین فعالان مدنی از جمله نسرین ستوده، محمد نوری‌زاد و نرگس محمدی حضور داشتند. گزارش ها حاکیست که در این تجمع محمد نوری زاد بازداشت شد.

به گزارش ایسنا، در تهران تجمع‌کنندگان ‌نوشته‌هایی چون «مرگ بر داعش»، «شهر امن، حق من است» و «امنیت زنان را تامین کنید» در دست داشتند.

پیش از این یک منبع مطلع در اصفهان به رادیو فردا گفته بود که جوان، کم‌حجاب و زیبا بودن، مشخصه مشترک زنانی است که اخیرا در این شهر با اسید هدف حمله قرار گرفته‌اند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، اما می‌گوید که ارتباط اسیدپاشی‌ها با بی‌حجابی تأیید نشده‌است.

از: ایران فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.