اسید پاشی و سکوت تا کنونی آقای خامنه ای

پنجشنبه, 1ام آبان, 1393
اندازه قلم متن

faraj-sarkuhi2

اقای علی خامنه ای، ـــ با سمت رسمی «ولی فقیه و رهبر جمهوری اسلامی» ـــ و اغلب «مراجع تقلید» ریز و درشتی که به گمان خود در «دفاع از اسلام راستین» چنان حساس و پا در رکاب اند که از آثار ادبی و هنری، و حتا از سرگرمی بی زیان اوقات فراغت مردمان نیز نگذشته و هر از چندی به صراحت به این و آن رمان، شعر، سریال، نمایش، مقاله، فیلم و… حمله می کنند، تا کنون در برابر اسید پاشی و دیگر شکل های تجلی بربریت علیه زنان سکوت کرده اند هرچند این گونه کردارها نه پدیده های منفرد که پدیده هائی مکرر و سابقه دار اند.

حتا اگر اسید پاشی های کنونی بر بستر به اصطلاح «مبارزه با بد حجابی»، «امر به معروف و نهی از منکر اسلامی»، «تفسیرهای بنیادگرایانه از اسلام» و.. … یا بر بستر «رقابت جناح ها در بافت قدرت» و… رخ نداده باشد (که به حدس قریب به یقین و بر تجربه های قبلی بر همین بسترها رخ داده است)، اما نسبت بین اسید پاشی ها و قتل های محفلی و ناموسی را با یکی از برداشت ها از اسلام ـــ و البته با فرهنگ مسلط بر جامعه ما ــ انکار نمی توان کرد و چون چنین است سکوت تا کنونی «ولی فقیه» و کسانی که خود را «مرجع تقلید» و «متولی اسلام راستین» می نامند، پرسش برانگیز است.

این سکوت، خواسته یا ناخواسته، پیام های مشخصی را مخابره می کند به مثل این پیام که خطر و آسیب های قطعی اسید پاشی از «خطر» احتمالی این یا آن رمان و فیلم و شعر و سریال کم تر است ورنه «رهبر معظم» و «مراجع تقلید عزیز» در این باب نیز چنین می کردند که در آن باب ها کرده و می کنند.

می گویند که «مراجع دینی» و فکری و مقامات سیاسی و دینی جمهوری اسلامی با اسید پاشی بر چهره و پیکر زنان مخالف اند، می گویند اسید پاشی و دیگر تجلی های بربریت علیه زنان در « اسلام راستین» نیست و….. . اما از یاد می برند که مولفه هائی در اسلام و در تفسیرها و تبلیغات برخی گرایش های اسلامی ــ و نیز در فرهنگ مسلط بر جامعه ما ــ به تفسیرها و برداشت هائی راه می دهند که زمینه ساز بربریت علیه زنان است و چون چنین است بر «مراجع دینی» و فکری و سیاسی و متولیان واقعی یا خودخوانده «اسلام راستین» است که به صراحت بر تمایز مکتب خود با اسید پاشی و دیگر شکل های بربریت علیه زنان تاکید و این بربریت ها را محکوم کنند.

چرا «ولی فقیه» و «مراجع تقلید» به صراحت و با نامیدن هر عمل به نام خود این گونه بربریت ها را محکوم نمی کنند؟

کلی گوئی، مبهم سخن گفتن و سکوت اقای علی خامنه ای ـ «ولی فقیه» ــ و اغلب مراجع تقلید ریز و درشت در برابر اسید پاشی و دیگر بربریت ها علیه زنان را چگونه تحلیل باید کرد؟

 

از: فیس بوک


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.