«برخورد پلیس» با تجمعات اعتراض به اسیدپاشی در تهران و اصفهان

یکشنبه, 4ام آبان, 1393
اندازه قلم متن

tajamoat

شاهدان عینی روز شنبه سوم آبان، از برگزاری تجمعات پراکنده در اعتراض به اسیدپاشی های اخیر، برقراری جو امنیتی و بازداشت تعدادی از معترضان در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد خبر می‌دهند.

چند شاهد عینی در اصفهان به رادیو فردا گفته‌اند که از صبح شنبه سوم آبان، تجمعات پراکنده مردمی در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر، در مناطق مرکزی اصفهان برپا شد.

اطراف ساختمان شهرداری اصفهان شاهد بیشترین تجمعات بود و تعدادی از شهروندان با سر دادن شعارهایی به ناامنی در این شهر، اسیدپاشی به صورت زنان و مشخص نشدن آمران و عاملان این حوادث اعتراض کرده‌اند.

شاهدان عینی گفته‌اند که ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی با حمله به تجمعات و ضرب و جرح معترضان، تعدادی از شهروندان اصفهانی را بازداشت کرده‌اند.

نیروهای امنیتی از شوکر الکتریکی، باتوم، گاز اشک آور و اسپری فلفل برای برخورد با مردم استفاده کردند.

این دومین تجمع اعتراضی در اصفهان پس از انتشار وسیع اخبار مربوط به اسیدپاشی بر روی زنان و دختران این شهر در هفته‌های گذشته است.

در تهران هم تجمعات پراکنده‌ای در اطراف وزارت کشور برگزار شده و تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشاندهنده حضور پرتعداد نیروهای ویژه پلیس و برخورد آنها با معترضان است.

فرمانداری تهران اعلام کرده که «هرگونه تجمع» غیر قانونی است و «ما موظفیم که با این تجمع برخورد قانونی داشته باشیم.»

استاندار تهران هم به ایرنا گفته که «تجمع خاصی» نبوده و «تعداد محدودی» هم که در تهران تجمع کرده بودند، «متفرق» شدند.

گزارش‌ها از مشهد نیز می‌گویند که نیروهای ضد شورش و لباس شخصی در مناطق اطراف پارک ملت این شهر حضور گسترده‌ای داشتند و تعدادی از جوانان را مضروب کردند.

به گزارش شاهدان عینی در شیراز نیز تجمعات پراکنده اعتراضی برگزار شده و تعدادی از شهروندان نیز بازداشت شده‌اند.

در همین حال، ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور گفته که دادستانی «با توجه به حق حکومت و نظام، به هیچ عنوان از ایجاد ترسی که {اسیدپاشان} در دل مردم انداخته‌اند کوتاه نخواهد آمد و به موجب قانون و شرع مورد مجازات شدید قرار خواهند گرفت.»

به گزارش خبرگزاری میزان، آقای رئیسی تاکید کرده است: «هرگز به هیچ فرد یا افرادی اجازه نمی‌دهیم تحت هر عنوان، به حرکت های خودسرانه دست بزنند، امنیت جامعه را مخدوش کند و با اینگونه مسایل برخورد عبرت آموزی خواهیم داشت.»

این در حالی است که واحد مرکزی خبر به نقل از جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گزارش داده «با تلاش نیروهای امنیتی، دو نفر ازآشوبگران فضای مجازی که اقدام به تحریک مردم برای نبود امنیت و انتشار اخبار کذب از اسیدپاشی اصفهان می کردند در یکی از استان‌های جنوبی دستگیر شدند.»

خبرگزاری فارس هم از دستگیری «مردی که با آرایش و لباس زنانه قصد تحریک افراد به تجمع و اعتراض جهت‌دار درباره اسیدپاشی‌های اصفهان را داشت»، خبر داده است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.