نامه جمعی از مادران داغدار زندانیان سیاسی و عقیدتی بلوچ اعدام شده در ۴ آبان به دبیر کل سازمان ملل متحد

دوشنبه, 5ام آبان, 1393
اندازه قلم متن

یکسال از اعدام فرزندانمان می گذرد و پس از پیگیری های زیاد و رفتن به این دادگاه و آن دادگاه هنوز مسئولان قضایی پاسخ گوی چرای اعدام فرزاندمان نیستند و اینکه به کدامین جرم و گناه در ۴ آبان بدون اطلاع خانواده هایشان به طناب دار سپرده شدند نیستند.

محمد مرزیه دادستان زاهدان در ۴ آبان ۱۳۹۲ ،۱۶ تن از فرزندنمان زندانیان سیاسی عقیدتی بلوچ را در ساعت ۱ بامداد فراخوانده واعدام کرد این کار درست چند ساعت بعد از کشته شدن تعدادی از مأموران سپاه پاسداران در مکانی دیگر و بدون اینکه ربطی به فرزندانمان داشته باشد صورت گرفت.

در روزهای نخست پاسخ مسئولان قضایی نسبت به اعدام این زندانیان سیاسی عقیدتی مقابله به مثل و انتقام جویی از بلوچها عنوان شد و پس از عکس العمل سازمان های حقوق بشری و رسانه های بین المللی ، شروع به بازگویی اتهامات واهی که در جریان پرونده سازی علیه فرزندانمان بکار برده بودند ، نمودند تا از مسئولیت این جنایت شانه خالی کنند و خود را تبرئه نمایند.
اما امروز پس از گذشت ۱ سال از این جنایت هولناک ، کینه توزانه ، دوندگی و ارسال نامه های مکرر به مسئولان مربوطه و با بی پاسخی شان، از دبیر کل سازمان ملل و سایر مراجع حقوق بشری تقاضای رسیدگی و پیگیری این جنایت را داریم.

امید به این که سازمانهای حقوق بشر و صاحبان وجدانهای بیدار ما را در رساندن فریادهایمان یاری رسانند تا بانیان این جنایت به پای میز محاکمه کشانده شوند و پاسخ دهند که به کدامین گناه فرزندانمان را در سحرگاه ۴ آبان ۱۳۹۲ اعدام نموده اند.

لازم به ذکر است که مسئولان قضایی و وزارت اطلاعات در مورد هیچ یک از فرزندانمان مدرکی که ثابت کند گناهکار باشند ارائه ندادند و صرفا به دلیل بلوچ بودن و پایبندی به عقیده شان اعدام شدند.

جمعی ازمادران عزادار اعدام شدگان ۴ آبان ۱۳۹۲

آبان ماه ۱۳۹۳
مادران عبدالواهب ریگی، مهرالله ریگی، حبیب الله ریگی نژاد شورکی، حامد وکالت، ناظر ملازهی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.