بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان زندانی سیاسی دهه ۶۰ صدیقه مرادی هستند

جمعه, 9ام آبان, 1393
اندازه قلم متن

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » وضعیت و شرایط وخیم جسمی زندانی سیاسی صدیقه مرادی در زندان اوین و ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از درمان وی.

زندانی سیاسی دهه ۶۰ صدیقه مرادی چندین ماه است که از آرتروز گردن رنج می برد و از ۳ ماه پیش دردهای طاقت فرسای ناشی از آرتروز گردن به یکی از دستهای او سرایت نموده است و به حدی حاد می باشد که قادر به حرکت دست خویش نیست و به گردنش آویزان نموده است.

از طرفی دیگر چشمان او دچار آب مراورید شده است و بینایی وی مختل شده است . زندانی سیاسی صدیقه مرادی در اثر ضربات بازجویان وزارت اطلاعات به سر وی دچار آب مروارید شده است.

خانواده این زندانی سیاسی بارها به دادستانی تهران مراجعه و خواهان درمان وی شده اند و حتی خود حاضر به پرداخت هزینه درمان وی هستند اما فردی به نام علوی سر بازجوی وزارت اطلاعات و دادستان تهران عباس جعفری دولت آبادی که از جنایتکاران علیه بشریت است و نام وی در لیست ناقضین حقوق بشر می باشد مانع درمان وی هستند و بیماری وی را به عنوان ابزاری جهت اذیت و آزار علیه وی بکار می برند.
زندانی سیاسی دهه ۶۰ صدیقه مرادی ۵۴ ساله است .آخرین بار در اردیبهشت ۱۳۹۰ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید و به مدت ۷ ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.فردی با نام مستعار علوی سر بازجوی وزارت اطلاعات و از شکنجه گران بند ۲۰۹ زندان اوین با پرونده سازی واهی ، وی را در یکی از شعب دادگاه انقلاب محاکمه و به ۱۰ سال زندان محکوم نمود.زندانی سیاسی صدیقه مرادی ۲ بار در دهه ۶۰ به دلیل عقایدش زندانی شده بود بار اول ازسال ۱۳۶۰ الی ۱۳۶۱ بار دوم از سالهای ۶۱ الی ۶۴ بود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران عدم درمان این زندانی سیاسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات که در شرایط حاد جسمی بسر می برد را محکوم می کند و از کمیسرعاللی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به شکنجه زندانیان در زندانهای رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۹ آبان۱۳۹۳ برابر با۳۱ اکتبر ۲۰۱۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.