محکومیت یک کارگر نانوایی به دلیل داشتن تجهیزات ماهواره ای

دوشنبه, 12ام آبان, 1393
اندازه قلم متن

mahmoud soroush

دادگاهی در خمین به اتهام استفاده از تجهیزات ماهواره برای محمود سروش، کارگر شاغل در نانوایی حکم ۵۰ هزارتومان جریمه صادر کرد.

بنا به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود سروش فرزند مصطفی اهل و ساکن خمین استان اصفهان اواخر خرداد ماه سال جاری توسط ماموران اداره اطلاعات در محل کارش در یک نانوایی بازداشت شد.

محمود سروش ۱۰ روز پس از بازداشت و بازجویی به زندان خمین منتقل شده و یک هفته بعد با آزادی وی به قید کفالت موافقت می‌شود.

وی روز ۱۰ شهریور ماه سال جاری به اتهام تبلیغ علیه نظام در شبکه‌های اجتمایی در دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار می‌گیرد و چند روز بعد حکم یک سال حبس تعزیری به وی ابلاغ می‌شود.

همچنین در شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی شهرستان خمین برای این فعال شبکه‌های اجتماعی حکم ۵۰ هزارتومان جریمه به‌دلیل استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای صادر شده است.

وی در باره این خبر به گزارشگر هرانا گفت: «قاضی گفت به ما از استان ایراد می‌گیرند که چرا کم جریمه می‌کنید و اگر تکرار شود می‌توانیم تا پانصدهزار تومان جریمه کنیم.»

گفتنی است، رئیس جمهور حسن روحانی در طی مصاحبه تلویزیونی که در سفرش به نیورک انجام داد در جواب سئوال خبرنگاری که در خصوص آزادی دسترسی به تلویزیون ماهواره‌ای در ایران پرسیده بود گفت: «تلوزیون ماهواره‌ای که توی همۀ روستاهای ایران هست. باید به پشت بام‌ها نگاه کنید ببینید چه خبره. بله. من فکر می‌کنم در دنیای امروز دیگه این مسئله گذشته، همۀ کشور‌ها همۀ مردم به طور طبیعی دسترسی دارند به شبکه‌های ماهواره‌ای، مردم ایران هم این دسترسی رو دارند.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.