بهنام ابراهیم‌زاده: اسید پاشی بر روی زنان محکوم است

پنجشنبه, 15ام آبان, 1393
اندازه قلم متن

behnam ebrahim zadeh

بهنام ابراهیمزاده فعال کارگری و زندانی سیاسی زندان ر رجایی شهر کرج طی نامه‌ای می‌نویسد: «تاسف آور آنکه با وجود خشم و اعتراض‌های صورت گرفته توسط مردم در چندین شهر خصوصا در اصفهان، هنوز عاملان و آمران این حادثه وحشتناک شناسایی و دستگیر نشده‌اند. فطعا اگر به جای این اسیدپاشان فعالینی سیاسی بودند و اقدامی در جهت بر پایی تجمع و اعتراض صورت می‌گرفت، تا به حال دستگیر و محاکمه هم شده بودند. رفتار و عمل این افراد مفاهیم ارزشمند و کرامت انسانی را زیر سئوال می‌برد. در هر حال همدردی و کمک به قربانیان برای تحمل درد و رنجشان و پاک کردن آثار این جنایت از چهره‌شان قدم کوچک و وظیفه همگان است. ولی مهم‌تر از آن پا ک کردن جامعه از وجود چنین خطراتی است و این حداقل انتظار مردم از حکومت است.»

متن کامل این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:

در هزار سوم و قرن بیست و یکم و در ادامه کودک کشی‌ها در غزه و کشتار بیرحمانه و تجاوز به زنان و دختران در شنگال عراق و کوبانی سوریه توسط تروریستهای داعش و قربانیان چندین هزار نفری ویروس آبولا، حالا ماجرای اسید پاشی به زنان و دختران در اصفهان بار دیگر نحرکات اجتماعی و افکار عمومی را برانگیخته است. موضوعی که همچنان به یکی از اتفاقات پر سر و صدای این روز‌ها بدل شده است.

جالب اینکه دستگاه قضایی و امنیتی هنوز مسببان این اسیدپاشی وحشت آور را پیدا نکرده‌اند. اظهارات یکی از نمایندگان مجلس و بسیاری دیگر گویای این است که این اسیدپاشی آگاهانه و در راستای‌‌‌ همان طرح حزب الله امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از «بدحجابی» صورت گرفته است. این اسید پاشی‌ها زندگی را برای هر انسان دردمندی تلخ می‌کند. هجوم وحشیانه به زنان و اسید پاشی بر چهره آنان، عملی شنیع و کثیف و غیر قابل توجیه و دفاع می‌باشد. این کار امنیت جامعه را با شوم‌ترین روش‌های ضد بشری هدف گرفته است و به نظر من از هر جرمی سنگین‌تر و شنیع‌تر است و با وحشیگیری‌های تروریستهای فضای داعش چندان فاصله‌ای ندارد.

تاسف آور آنکه با وجود خشم و اعتراض‌های صورت گرفته توسط مردم در چندین شهر خصوصا در اصفهان، هنوز عاملان و آمران این حادثه وحشتناک شناسایی و دستگیر نشده‌اند. فطعا اگر به جای این اسیدپاشان فعالینی سیاسی بودند و اقدامی در جهت بر پایی تجمع و اعتراض صورت می‌گرفت، تا به حال دستگیر و محاکمه هم شده بودند. رفتار و عمل این افراد مفاهیم ارزشمند و کرامت انسانی را زیر سئوال می‌برد. در هر حال همدردی و کمک به قربانیان برای تحمل درد و رنجشان و پاک کردن آثار این جنایت از چهره‌شان قدم کوچک و وظیفه همگان است. ولی مهم‌تر از آن پا ک کردن جامعه از وجود چنین خطراتی است و این حداقل انتظار مردم از حکومت است.

فرجام سخن اینکه. تقویت همبستگی اجتماعی در التیام نگرانی‌ها و هراس از این جنایت ضروری است. قربانیان اسید پاشی باید تحت درمان لازم و با استانداردهای قابل قبول و رایگان قرار گیرند. خانواده‌های قربانیان اسید پاشی را تنها نگذاریم و از هیچ کمکی در راستای بهبودی قربانیان اسید پاشان و تقویت روحیه خانواده‌هایشان دریغ نکنیم. اسید پاشی بر روی زنان را شدیدا محکوم کنیم.

٢۵ نوامبر برابر با ۴ دسامبر سنتا روز جهانی اعتراض علیه خشونت علیه زنان است. فرصت مناسبی است که این روز را به روز همبستگی با قربانیان اسید پاشی در ایران تبدیل کنیم و ضمن اعلام وسیع‌ترین حمایتمان از آنان انزجار خود را از این جنایت و هر نوع خشونتی علیه زنان اعلام کنیم.

بهنام ابراهیم‌زاده (اسعد) زندانی سیاسی دربند از زندان رجایی شهر (گوهردشت)، سالن دوازده بند چهار، آبان ٩٣، ایران، کرج


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.