سی ان ان: اوباما در فکر برداشتن اسد برای مقابله با داعش است

پنجشنبه, 22ام آبان, 1393
اندازه قلم متن

سی ان ان اضافه کرد: اوباما از مشاورانش درخواست کرده است این موضوع را بررسی کنند که چگونه میان حل مشکل چند ساله سوریه و نابودی گروه داعش هماهنگی و انسجام ایجاد شود.

یک رسانه آمریکایی نوشت اوباما احتمالا در فکر این است که بدون حذف بشار اسد از ریاست جمهوری سوریه، نابودی داعش غیرممکن است.

به گزارش عصرایران، شبکه آمریکایی سی ان ان اعلام کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از مشاورانش خواسته است سیاست دولت این کشور را درباره سوریه مورد بازنگری قرار بدهند.

این دستور به این دلیل است که او به این نتیجه رسیده که بدون از میان برداشتن اسد، شکست داعش غیرممکن است.

سی ان ان به نقل از شماری از مقامات برجسته آمریکایی ادامه داد: گروه امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا در چند روز اخیر ۴ جلسه برگزار کرد تا استراتژی کاخ سفید در برابر داعش را بررسی کنند.

سی ان ان اضافه کرد: اوباما از مشاورانش درخواست کرده است این موضوع را بررسی کنند که چگونه میان حل مشکل چند ساله سوریه و نابودی گروه داعش هماهنگی و انسجام ایجاد شود. نابودی داعش نه فقط نیازمند نابودی آن در عراق بلکه نیازمند نابودی اش در سوریه نیز هست.

یک مقام مسؤول در شورای امنیت ملی در کاخ سفید نیز گفت: استراتژی آمریکا در سوریه تغییر نمی کند.

وی افزود: گروه امنیت ملی اوباما جلسات متوالی را برای بررسی راه های اجرای استراتژی تعیین شده از سوی اوباما برای مقابله با گروه داعش از طریق برخی ابزارهای نظامی و غیرنظامی بررسی می کند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: در حالی که آمریکا و هم پیمانانش بر اخراج این گروه از عراق متمرکز است حملات به داعش در سوریه نیز ادامه می یابد تا این گروه از داعش پناهگاه امن محروم شود و قدرت هجومی اش متوقف شود.

وی همچنان تاکید کرد که آمریکا بر تقویت مخالفان معتدل بشار اسد تاکید دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.