عدم رسیدگی پزشکی به قاسم آبسته

جمعه, 23ام آبان, 1393
اندازه قلم متن

ghasem abesteh

سیدقاسم آبسته زندانی سنی مذهب سالن ۱۰ زندان رجایی شهر باوجود مشکلات حاد کلیه از رسیدگی پزشکی مناسب محروم است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیدقاسم آبسته زندانی سنی مذهب سالن ۱۰ زندان رجایی شهر از مدت‌ها پیش از درد شدید در ناحیه کلیه و مثانه خود رنج می‌برد و مسئولان زندان رسیدگی کافی به وضعیت وی نمی‌کنند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «قاسم آبسته چند ماه است به شدت از بیماری کلیوی و مثانه رنج می‌برد و در این چند روز گذشته خصوصا امروز (پنجشه ۲۲ آبان ماه) درد وی به اوج خود رسید. وی تاکنون چند بار به بیرون از زندان اعزام شده ولی متاسفانه هربار بدون درمان به سالن خود عودت داده شد. بتازگی و با اوج گرفتن جدی بیماری، وی با عدم رسیدگی و بی‌توجهی مسوالان بهداری و زندادن روبرو شده و در حالی که پزشکان تشخیص اعزام اوژانسی را برای این زندانی داده و اعلام خطر هم صورت گرفته اجازه اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان صادر نمی‌شود.»

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «وخامت حال وی بقدری است که خطر مرگ او را تهدید می‌کند و نمی‌تواند حتی امورات روزانه خود را انجام دهد.»

قاسم آبسته در بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلول‌های انفرادی در اداره اطلاعات ارومیه منتقل و هشت ماه را در این بازداشت‌گاه و بصورت یک نفره نگهداری شد. وی با وجود گذشت حدود ۵ سال، همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.