هشدار نسبت به خطر جدی که جان یک زندانی سیاسی را تهدید می کند

دوشنبه, 3ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه مانع از درمان زندانی سیاسی علی سلان پور که در اثر شکنجه های قرون وسطایی و وحشتناک نیمه فلج شده و از دردهای جانگاه رنج می برد شده اند.

روز دوشنبه ۳ آذرماه زندانی سیاسی علی سلان پور که دراثر شکنجه های قرون وسطایی دوران بازداشت نیمه فلج شده است وضعیت جسمی اش به حدی حاد گردید که همبندیان وی با برانکارد او را به بهداری زندان منتقل کردند تا جاییکه پزشکان زندان به خاطر وخامت وضعیت جسمانی اش توصیه کردند که یکی از زندانیان سیاسی بنام ابوالقاسم فولادوند در کنار وی بماند و به او کمک کند. علیرغم تاکید و توصیه موکد پزشکان برای انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان ولی او را همچنان در بهداری زندان نگه داشته اند.

این زندانی سیاسی از دردهای طاقت فرسا از ناحیه کمر و گردن که در اثر شکنجه بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه ایجاد شده شدیدا رنج می برد. بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه و بخصوص فردی با نام مستعار علوی از طریق فردی به نام خدابخشی که قاضی ناظر به امور زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج است و رفتاری وحشیانه و غیرانسانی با این زندانی دارد از درمان وی ممانعت بعمل می آورند.
زندانی سیاسی علی سلان پور اخیرا هنگامی که عازم ملاقات کابینی با خانواده اش بود به خاطر وضعیت جسمی اش به زمین خورد و از آن روز تا به حال به حالت سینه خیز حرکت می کند.

لازم به یادآوری است علی سلان پور در زمان بازداشت توسط بازجویان وزارت اطلاعات بخصوص علوی که او را با ضربات مشت و شوکر برقی به سر ، گردن و بیضه ها شکنجه می داد دچار آسیب های جدی و غیرقابل ترمیم شده است. این بازجوی وزارت اطلاعات از طریق ممانعت از درمان این زندانی سیاسی قصد زجرکش کردن وی را دارد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران نسبت به خطر جدی که جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل برای نجات جان این زندانی سیاسی است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳ آذر۱۳۹۳ برابر با۲۴ نوامبر۲۰۱۴


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.