«بازداشت ۲۰ نفر» از مدیران میانی دولت احمدی‌نژاد به علت تخلف مالی

دوشنبه, 17ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، از بازداشت «۲۰ نفر از مدیران میانی» دولت محمود احمدی‌نژاد در ارتباط با «پرونده تخلفات مالی» خبر داده است.

آقای علوی در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که روز دوشنبه ۱۷ آذر منتشر شده، افزوده است که «این تخلفات مربوط به سال ۱۳۸۹ تا پایان سال ۱۳۹۱ است که از اواخر سال گذشته متوجه این تخلفات شدیم و آن را کشف کردیم».

وزیر اطلاعات ایران گفته که این وزارتخانه در اواخر سال ۱۳۹۲ متوجه این مسئله شد «که همچنان ادامه داشت و آن را کشف و اشراف اطلاعاتی روی آن پیدا کردیم و نفرات آن شناسایی شدند».

محمود علوی در عین حال افزوده که در حال حاضر «تنها سه نفر» از ۲۰ فرد دستگیر شده همچنان در بازداشت هستند اما «۳۰ نفر نیز برای مصاحبه دعوت شده‌اند تا نقش و میزان تاثیر آنان در تخلف مالی را بدانیم».

وزیر اطلاعات ایران همچنین از «بازگرداندن عمده آنچه از بیت‌المال مورد تعدی قرار گرفته بود» خبر داده و گفته است که «در حال بازگرداندن آن مقدار کم باقی مانده هستیم».

با وجود این، آقای علوی توضیحی درباره مبلغ فساد مالی رخ داده و سازمان‌هایی که درگیر آن بوده‌اند، ارائه نکرده و گفته است که «گاهی رسانه‌ای کردن برخی موارد به جای اثر مثبت، اثر منفی بر فرآیند سرمایه گذاری و امنیت اقتصادی می‌گذارد».

تحلفات و فسادهای مالی در جمهوری اسلامی به یکی از موضوعات روز رسانه‌ها و فضای سیاسی ایران تبدیل شده است.

در آخرین نمونه، علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، ‌روز ۱۵ آذر از کشف یک «فساد مالی» در شبکه بانکی کشور با تخلفاتی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان، خبر داد و گفت که متهمان این پرونده بازداشت شده‌اند.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز روز دوشنبه در همایشی به نام «ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد»، گفته است: «به هم‌ریختگی در کار کشور در دولت قبل به وفور دیده می‌شد، اما دولت فعلی که قبول دارد این مسئله را، باید جلوی به هم ریختگی‌ها را بگیرد، باید اقدامات اجرایی انجام دهد».

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق لاریجانی، رییس قوه قضائیه، نیز در همین همایش گفته که «فساد با حرف و برخورد قضایی قابل رفع نیست بلکه دستگاه‌های اجرایی با نظارت و بازرسی‌های قوی و پیشگیری باید از بروز فساد جلوگیری کنند».

در همین سمینار، پیام علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم خوانده شد که در آن این سوال طرح شده است که «این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟»

آقای خامنه‌ای در پیام خود افزوده است: «مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند».
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.