انتقال ۳۵ زندانی محکوم به اعدام در زندان قزلحصار به سلول‌های انفرادی

سه شنبه, 18ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

na be edam

پس از گذشت ۶ روز از اعتصاب غذای بیش از هزار تن ا زندانیان محکوم به اعدام در واحد ۲ زندان قزلحصار کرج روز یک‌شنبه ۳۵ زندانی محکوم به اعدام به سلولهای انفرادی در زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان واحد ۲ که به‌دلیل اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌ و یا در انتظار صدور حکم اعدام بسر می‌برند، از روز دوشنبه دهم آذر ماه در اعتراض به چند برابر شدن اعدام طی هفته‌های اخیر دست به اعتصاب غذا زدند.

طی روز یک‌شنبه ۱۶ آذر ماه مسئولان زندان ۳۵ تن از زندانیان اعتصاب کننده را تحت عنوان «شورش در زندان»، به سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل کردند. برخی زندانیان معتقدند خطر اجرای حکم اعدام این ۳۵ نفر را تهدید می‌کند.

یکی از زندانیان این واحد به گزارشگر هرانا گفت: «یک نفر از بین این ۳۵ نفر پیش از انتقال به زندان رجایی شهر به شدت خود را با چاقو زخمی کرد.»

زندانیان واحد ۲ زندان قزلحصار روز یک‌شنبه ۱۶ آذر، پس از ۶ روز به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

در واحد ۲ زندان قزل حصار کرج که از ۹ سالن تشکیل شده است، قریب به ۳۰۰۰ نفر از مته‌مان جرائم مربوط به مواد مخدر محبوس هستند و دستکم حکم اعدام ۱۰۰۰ تن از ایشان قطعی شده است.

گفتنی‌ست، قزل حصار که عمدتاً محل حبس مته‌مان جرائم مربوط به مواد مخدر است، یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های خاورمیانه محسوب می‌شود و تاکنون گزارش‌های متعددی در خصوص وضعیت بد بهداشتی و برخوردهای مسئولین با زندانیان منتشر شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.