جزئیات بازجویی ۵ ساعته نسرین ستوده به روایت خودش

پنجشنبه, 20ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

nasrin-sotudeh

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که امروز می‌خواست به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در مقابل کانون وکلا به تحصن خود ادامه دهد، برای ساعاتی بازداشت شد. وی در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه چگونگی این بازداشت را شرح می‌دهد.

صدای نسرین ستوده در گفت‌وگو با رادیو فرانسه:

نسرین ستوده در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه گفت: امروز در حالی که به اتفاق همسرم (رضا خندان)، راهی محل تحصن بودیم، بین راه توسط ماشین دیگری متوقف شدیم و هر دوی ما را بدون ارائه حکم بازداشت کردند و سپس به اداره پیگیری اطلاعات در خیابان صبا منتقل کردند و بعد از سه ساعت همسرم و بعد از پنج ساعت من را آزاد کردند.

ستوده درباره محتوای بازجویی‌ها نیز گفت: صحبت بیشتر پیرامون تحصن امروز به مناسبت روز جهانی حقوق بشر بود و این مورد اعتراض آقایان بود درحالی که این حق قانونی است برای همه شهروندان.

این فعال حقوق بشر درباره تحصن مقابل کانون وکلا گفت: بسیاری از دوستانی که در این مدت تحصن را یاری کرده بودند همه با هم امروز قرار گذاشته بودند و آمدند؛ از جمله آقایان جعفر پناهی، محمد نوری زاد، فریبرز رئیس دانا، محمد ملکی و اعضای کمپین لغو گام به گام اعدام.

چند روز پیش نیز نسرین ستوده در گفت‌وگو با رادیو بین‌المللی فرانسه اعلام کرده بود که به تحصن خود در اعتراض به حکم محرومیت سه ساله‌اش از وکالت در مقابل کانون وکلا همچنان ادامه می‌دهد.

از: رادیو فرانسه


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.