آماری از حجم بالای واردات کالاهای غیرقانونی در دست نیست

جمعه, 21ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

varedat

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

در حال حاضر آماری از حجم بالای واردات کالاهای غیرقانونی در دست نیست و افرادی که اقدام به واردات غیرقانونی کالا می‌کنند نه تنها هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند بلکه هزینه های جانبی دولت را هم نمی‌دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی گفت: آماری از حجم بالای واردات کالاهای غیرقانونی در دست نیست.

علیرضا مناقبی، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص فاصله بین قیمت تمام شده کالای قانونی و کالای غیرقانونی اظهار داشت: اکثر کالاهایی که به عنوان اقلام خوراکی به صورت قانونی وارد کشور می شوند قیمت گزافی از سوی واردکننده برای آن پرداخت می‌شود این در حالی است که بسیاری از اقلام خوراکی که به صورت غیرقانونی وقاچاق از سوی دست‌های پشت پرده وارد کشور می‌شود به راحتی و بدون پرداخت ریالی در کلیه فروشگاه‌های شمال تا جنوب تهران به چشم می‌خورد.

وی افزود: در حال حاضر آماری از حجم بالای واردات کالاهای غیرقانونی در دست نیست و افرادی که اقدام به واردات غیرقانونی کالا می‌کنند نه تنها هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند بلکه هزینه های جانبی دولت را هم نمی‌دهند.

مناقبی با بیان اینکه در صورتی که هر یک روز کالا در گمرکات کشور بماند یک درصد قیمت تمام شده به کالا اضافه می‌شود گفت: این ریسک باعث شده تا این کالاها از مسیر غیرقانونی وارد کشور شود و خیلی سریع به مراکز فروش و عرضه انتقال پیدا کند.

وی با انتقاد از قوانین دست و پا گیر تجارت در کشور گفت: در صورتی که دولت قوانین را تسهیل کند می‌توان به واردات قانونی امیدوار بود در غیر این صورت این رویه ادامه دار خواهد بود و دولت نیز به حقوق خود دست نخواهد یافت.

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی افزود: به نظر می‌رسد هیچ عامل بازدانده‌ای برای خلافکاران وجود ندارد و به تبع آن دست آنها نیز باز است و به کار خود ادامه می‌دهد.

مناقبی با بیان اینکه ضرورت فرهنگ‌سازی در سبد کالایی مردم وجود دارد گفت: باید برای مردم داشتن برچسب اصالت دارای اهمیت شود تا در آینده با مصرف اقلام غذایی غیرقانونی سلامت‌شان به خطر نیفتد.

وی در خاتمه افزود: به نظر می‌رسد در حال حاضر اطلاعات مردم در مورد برخی مواد غذایی بسیار پایین است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.