وزیر دفاع دولت روحانی، رفسنجانی را به «بداخلاقی» متهم کرد

جمعه, 28ام آذر, 1393
اندازه قلم متن

حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به «بداخلاقی» متهم کرد.

آقای دهقان که روز جمعه ۲۸ آذر در برنامه «شناسنامه» شبکه سه تلویزیون ایران حاضر شده بود، گفته که «صحبت در مورد محاکمه فرماندهان بعد از جنگ ناشی از دعواهای سیاسی نابه‌جایی است که در کشور می‌شود. این بیشتر بداخلاقی است تا این که بخواهد دفاع باشد یا رعایت حقوق باشد».

خبرگزاری فارس متن سخنان پخش شده وزیر دفاع دولت حسن روحانی در این برنامه را منتشر کرده که گفته است: «وقتی ما در نظام جمهوری اسلامی در زمان جنگ که اگر کسی بخواهد فرار کند باید اعدامش کنیم، احدی را اعدام نکردیم چطوری بعد جنگ کسی را اعدام کنیم».

سایت هاشمی رفسنجانی در مهر ماه امسال، گزارشی از دیدار تعدادی از اسرای جنگ ایران و عراق با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را منتشر کرده بود که در آن آقای هاشمی، از یحیی رحیم صفوی نام می‌برد و می‌گوید که این فرمانده ارشد سپاه پاسداران در زمان جنگ، به خاطر «بی‌لیاقتی در جنگ» چند بار تا مرز اعدام پیش رفته بود.

آقای رحیم صفوی که پس از محسن رضایی، توسط آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل سپاه منصوب شد، بعد از دوران ۱۰ ساله ریاست بر سپاه پاسداران نیز به عنوان مشاور امور نظامی رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شد.

با وجود این، اکبر هاشمی رفسنجانی در سخنرانی خود افزوده بود که حتی علی خامنه‌ای که در آن هنگام رییس جمهوری بود نیز طرفدار اعدام آقای رحیم صفوی بوده اما او مانع این مسئله شده است.

این گزارش هم‌اکنون از سایت هاشمی رفسنجانی حذف شده است.

این سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به اظهاراتی بیان شد که آقای رحیم صفوی در مرداد ماه بیان کرد و با اشاره به نقش اکبر هاشمی رفسنجانی در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد برای پایان جنگ، وی را متهم کرده بود که می‌خواسته بعد از آیت‌الله خمینی قدرت را در دست داشته باشد و کشور را اداره کند.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.