بحران تازه برای آسیب‌دیدگان جنگ ۴۰ روزه؛ تخلیه اجباری هتل‌ها در تهران

Sunday, 21st June, 2026
اندازه قلم متن
ایران‌وایر
 
 
آسیب‌دیدگان جنگ ۴۰ روزه که پس از تخریب منازلشان با دستور شهرداری در هتل‌های پایتخت اسکان داده شده بودند، اکنون با دستور تخلیه مواجه شده‌اند؛ تصمیمی که در شرایطی اجرا می‌شود که بخش قابل توجهی از این خانواده‌ها هنوز سرپناه جایگزین یا امکان بازگشت به خانه‌های خود را ندارند.

روزنامه اعتماد گزارش داد، برخی واحدهای مسکونی این افراد همچنان ناامن یا غیرقابل سکونت است و امکان بازگشت فوری به آن‌ها وجود ندارد. با این حال، به خانواده‌ها اعلام شده باید ظرف ۱۲ تا ۲۴ ساعت اتاق‌های هتل را تخلیه کنند.

گفته می‌شود شهرداری پیش‌تر مبالغی را به‌عنوان وام برای مالکان خانه‌های آسیب‌دیده پرداخت کرده است، اما خانواده‌ها تأکید دارند این مبالغ پاسخگوی هزینه‌های اولیه زندگی یا تأمین رهن و اجاره مسکن جدید نیست.

در همین حال، گزارش‌هایی از تماس‌های روزانه برای هشدار تخلیه منتشر شده که بر اساس آن در صورت عدم خروج، هزینه اقامت هتل از خود افراد دریافت خواهد شد.

بر اساس این گزارش شمار زیادی از این جنگ‌زدگان از نیمه هفته گذشته، بدون داشتن محل جایگزین، ناچار به ترک هتل‌ها شده‌اند. طبق این گزارش، خدماتی مانند ناهار و شام نیز برای برخی از این خانواده‌ها قطع شده و کارت‌های ورود به اتاق‌ها غیرفعال شده است.

در نتیجه، تعدادی از این افراد که هنوز سرپناهی ندارند، شب‌ها را در حیاط هتل‌ها یا در خیابان سپری کرده‌اند؛ وضعیتی که با انتقاد نسبت به نحوه مدیریت اسکان آسیب‌دیدگان همراه شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.