اخلال در تجمع پیروان عرفان حلقه در جلوی زندان اوین

یکشنبه, 7ام دی, 1393
اندازه قلم متن

tarafdaran halghe jeloye evin

حدود دویست نفر از پیروان عرفان حلقه با تجمع در مقابل زندان اوین خواهان آزادی محمدعلی طاهری بنیانگذار این گروه شدند. این تجمع تحت تدابیر شدید امنیتی و با اخلال ماموران امنیتی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حاضرین در تجمع امروز در واکنش به انتشار گزارشاتی مبنی بر اعتصاب غذای آقای طاهری که منجر به عارضه قلبی جدی در ایشان شده دست به این تجمع زده بودند.

یکی از شرکت کنندگان در تجمع به گزارشگر هرانا گفت: «حدود ۲۰۰ نفر طبق قرار قبلی در ساعت ده صبح امروز در تجمع حاضر شدند. ماشین‌های پلیس و آمبولانس که از قبل در آنجا حاضر بودند گروه تجمع کنندگان را محاصره کردند به طوری که کس دیگری نتواند به جمعیت حاضر بپیوندد و با صدای بوق بلند و آژیر اضطراری سعی در ایجاد رعب و وحشت و پراکنده کردن جمعیت را داشتند. و اجازه دادن هیچگونه شعاری را به تجمع کنندگان نمی‌دادند. ولی حاضرین در تجمع با نوشته‌ها و پلاکارد‌هایشان به همراه عکس محمدعلی طاهری اعتراض خود را اعلام نمودند. در ‌‌‌نهایت با مداخله پلیس تجمع کنندگان به سمت دیگر خیابان هدایت شدند و حاضرین در تجمع با حرکت به صورت راهپیمایی به همراه عکس و دست نوشته، مسیر یادگار امام تا چمران را طی کردند.»

گفتنی است بنا بر اخبار دریافتی، محمد علی طاهری، هفته پیش، در پی ضعف شدید جسمی، به دلیل اعتصاب غذای طولانی مدت، دچار عارضه جدی قلبی شد، که البته پزشکان موفق شده‌اند ایشان را احیا کرده و به زندگی بازگردانند.

بنیانگذار عرفان حلقه که از اردیبهشت ۱۳۹۰ در سلول انفرادی زندان اوین نگهداری می‌شود، برای یازدهمین بار در ۴ آبان دست به اعتصاب غذا زد و خواستار بسته شدن پرونده باز افساد فی الارض خود شد. آقای طاهری در پس اعتصاب غذا اعلام کرده بود که تا بسته نشدن این پرونده دست از اعتصاب غذای خود نخواهد کشید.

تقریبا بیست روز پس از شروع اعتصاب غذا، آقای طاهری به حالت اغما رفت که ابتدا به بهداری زندان و سپس به بیمارستان رجایی منتقل شد و دادستان کشور نیز در همین زمان، در بیمارستان از وی ملاقات کرد. پس از بازگرداندن طاهری از بیمارستان به زندان، وعده‌هایی از سوی بازپرسان و بازجویان پرونده به وی مبنی بر بسته شدن پرونده افساد فی الارض و ارتدادش شد. پس از این وعده‌ها، وی اعتصاب غذای کامل را به اعتصاب غذای نیمه تغییر داد. پس از گذشت چند روز و اطلاع از اینکه وعده‌ها عملی نشده‌اند، در ۲۲ آذر دوباره وارد اعتصاب غذای کامل شد. طاهری چند روز پس از شروع دوباره اعتصاب غذای کامل، در ۲۳ آذر، به دلیل فشار مضاعف و ضعف شدید جسمی، دچار عارضه شدید قلبی شد که با انتقال وی به بیمارستان، احیا شد.

محمد علی طاهری، هم اکنون تحت مراقبت پزشکی بوده و سلامتی وی تحت خطر جدی قرار دارد.

tarafdaran halghe jeloye evin 2


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.