یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل ۳ دختر دانشجو و فعال مدنی هموطن کرد و دستگیری آنها

جمعه, 12ام دی, 1393
اندازه قلم متن

daneshgah

بنابه گزارش ارسالی به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» سه دختر دانشجو و فعال مدنی هموطن کرد که در دانشگاه تهران مشغول تحصیل هستند با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل سکونت آنها دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.

یکی از اعضای خانواده آنها اعلام نمود که روز پنجشنبه ۱۱ دی ماه ۳ دختردانشجو و فعال مدنی هموطن کرد با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل سکونت آنها در تهران دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.اسامی این ۳ دانشجو به قرار زیر می باشد: شیلان رحمانی پور اهل شهرستان بوکان ، کوثر رحمانی پور اهل شهرستان بوکان و چنور عباسی اهل شهرستان سنندج
این سه دانشجو و فعال مدنی از حقوق زندانیان سیاسی زن هموطن کرد که در زندانهای مختلف ایران زندانی هستند دفاع می کردند.

بیست و یک دختر دانشجو و فعال مدنی هموطن کرد که در حوزه دفاع از حقوق زنان زندانی سیاسی کرد فعال هستند. آنها حدودا ۲ هفته پیش نامه هایی به علی خامنه ای و به کمسیون اصل ۹۰ مجلس ارسال کردند و در این نامه ها خواهان رسیدگی به شرایط غیر انسانی زنان زندانی سیاسی کرد و آزادی آنها شده بودند.

ولی پس از گذشت نزدیک به ۲ هفته نه تنها به نامه های آنها پاسخی داده نشد بلکه با یورش به منازل مسکونی آنها تا به حال ۳ نفررا دستگیرکرده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به منازل مسکونی ۳ دختر دانشجو و فعال مدنی، دستگیری و انتقال آنها به نقاط نامعلوم را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۲ دی۱۳۹۳ برابر با۲ ژانویه ۲۰۱۵


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.