بازداشت چند شهروند بهایی ساکن آباده در ارتباط با دانشگاه مجازی بهاییان ایران

شنبه, 13ام دی, 1393
اندازه قلم متن

shahrvandan bahai

ماموران اداره اطلاعات شهرستان آباده، فرشید رستگار و چندتن از دانشجویان بهایی که در منزل وی در حال درس خواندن بودند را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران اداره اطلاعات شهرستان آباده (حوالی شیراز) در روز دوشنبه ۸ دی ماه حوالی ساعت ۵ بعد از ظهر به منزل یکی از شهروندان بهایی به نام فرشید رستگار مراجعه کرده و پس از آنکه خود را پشت در، نامه رسان معرفی نموده که نامه‌ای برای صاحبخانه آورده‌اند وارد منزل می‌شوند.

ماموران پس از بازرسی منزل، فرشید رستگار و چند نفر از حاضرین که همگی از دانشجویان بهایی دانشگاه مجازی بهاییان ایران بودند را بازداشت می‌کنند. قابل ذکر است فرشید رستگار به جوانان بهایی که در شهرستان آباده مشغول تحصیل در دانشگاه اینترنتی بهاییان ایران موسوم به علمی آزاد هستند، کمک و راهنمایی می‌کرده است.

چند جوان بهایی دستگیر شده در روز سه شنبه ۹ دی ماه آزاد می‌شوند ولی فرشید رستگار پس از دو روز آزاد می‌گردد.

یک فرد مطلع در محل به گزارشگر هرانا گفت: «ماموران هیچ گونه حکم رسمی برای بازرسی و بازداشت نداشته‌اند که با درخواست و پافشاری فرشید رستگار فقط یک برگه کپی نشان می‌دهند و اجازه اعتراض به آقای رستگار هم نمی‌دهند… در ضمن اکثر سوالات بازجویان در رابطه با دانشگاه اینترنتی بهاییان ایران بوده است.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.