جعفر عظیم زاده برای محاکمه به دادگاه انقلاب احضار شد

شنبه, 13ام دی, 1393
اندازه قلم متن

jafar-azimzadeh

جعفر عظیم زاده از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران جهت محاکمه به دادگاه انقلاب خیابان معلم احضار شد. بر اساس این احضاریه کتبی این فعال کارگری می باید صبح دهم اسفند ماه سالجاری در این شعبه دادگاه انقلاب حاضر شود.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران این فعال کارگری پیش تر در روز دهم آبانماه به شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اوین احضار و با اتهامات اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت داخلی، خارجی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی مورد بازپرسی قرار گرفته بود.
این اتهامات واهی و سنگین در حالی به جعفر عظیم زاده وارد شده است که وی از سال ۱٣۹۱ به همراه دیگر همکارانش در جمع هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد در جمع آوری امضا و تجمعات اعتراضی و جلسات مربوط به آن در وزارت کار شرکت داشت و بدنبال بی توجهی وزارت کار به این خواست بر حق و تلاش هماهنگ کنندگان این طومار برای برگزاری تجمع اعتراضی در محل وزارت کار در ساعت ۱ بامداد دهم اردیبهشت ماه در منزل خود بازداشت و به مدت ۴۶ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس شد.

مامورین امنیتی هنگام دستگیری جعفر عظیم زاده کلیه اوراق شناسائی وی را ضبط و بطور غیر قانونی در مدت نزدیک به هفت ماهی که از آزادی وی میگذرد از عودت آنها خودداری و از این طریق شرایط سختی را در زندگی روزمره بر وی تحمیل و سعی بر اعمال فشار بر او کرده اند.
جعفر عظیم زاده از بنیان گذاران کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری، اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، اتحادیه آزاد کارگران ایران و از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری و جزو شش نماینده ۱۰۰۰ کارگری* است که با وکالت دکتر خلیل بهرامیان شکایتی را علیه غارت و چپاول صندوق سازمان تامین اجتماعی در شعبه ۱۵ دادرسی کارکنان دولت مطرح کرده اند. وی سالهاست دوشادوش کارگران کارخانه هایی از جنوب تا شمال و غرب و مرکز کشور برای احقاق حقوق کارگران ایران مبارزه میکند و به عنوان نماینده کارگران تعدادی از کارخانه ها در هیاتهای حل اختلاف و تشخیص در احقاق حق آنها بسیار موثر بوده است. اینها گوشه هایی از فعالیتهای جعفر عظیم زاده به عنوان یک کارگر است که در این مملکت اقدام علیه امنیت ملی، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی خوانده میشود و قرار است وی با این اتهامات در برابر قاضی حاضر و مورد محاکمه قرار بگیرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن احضار جعفر عظیم زاده برای محاکمه اعلام داشته است این حق کارگران و مردم ایران است که در دفاع از حقوق اجتماعی و انسانی خویش دست به برپائی تشکل بزنند و برای احقاق حق شان تجمعات اعتراضی برگزار کنند. بی تردید همچنانکه تاکنون احضار و محاکمه و به زندان افکندن کارگران معترض در سطح کشور مانعی در برابر اعتراضات حق طلبانه کارگران ایران ایجاد نکرده است احضار و محاکمه جعفر عظیم زاده نیز نه تنها برای دست اندرکاران تحمیل بی حقوقی بر کارگران ایران مفری نخواهد داشت بلکه بر عمق و دامنه انزجار آنان از وضعیت موجود خواهد افزود.

تعداد کارگرانی که جعفر عظیم زاده و پنج همکارش را به عنوان نماینده جهت شکایت از غارت و چپاول صندوق تامین اجتماعی معرفی کرده بودند ۱۵۰۰ نفر بودند. در مرحله اول این شکایت نزدیک ۱۰۰۰ امضا به دکتر خلیل بهرامیان جهت طرح شکایت تحویل شد اما تحویل بیش از ۵۰۰ امضای دیگر که جمع آوری شده بود از آنجا که در این مرحله بدست نماینده های کارگران نرسیده بود مقرر شد پس از طرح شکایت اولیه تحویل دکتر خلیل بهرامیان بشود اما رسیدن آن به درازا کشید و در ادامه بدلیل گرفتاریها و تعطیلات نوروزی و مشغول شدن نماینده های این کارگران با مسائل اول ماه مه تحویل آن به تاخیر افتاد و سپس در نتیجه یورش مامورین امنیتی به منزل جعفر عظیم زاده در روز دهم اردیبهشت از بین رفت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.