ممانعت از تجمع پیروان عرفان حلقه در مقابل زندان اوین + عکس

یکشنبه, 14ام دی, 1393
اندازه قلم متن

tajammoe gorouhe halghe dar moghabel evin

جمع مسالمت آمیز پیروان عرفان حلقه با دخالت و ممانعت نیروی انتظامی مواجه شد. تجمع کنندگان سپس به مقابل کانون وکلا رفته و به تحصن نسرین ستوده پیوستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شاگردان محمد علی طاهری که قرار بود امروز شنبه ۱۳ دی ماه با شرکت در تجمعی اعتراضی و صلح آمیز روبروی زندان اوین، حمایت خود را از محمدعلی طاهری (زندانی عقیدتی درایران) اعلام کنند، در هنگام حضوربا برخورد نیروهای امنیتی مواجه شدند.

یکی از شرکت کنندگان در تجمع به گزارشگر هرانا گفت: «وقتی که به جلوی زندان اوین رسیدیم با حضور گسترده نیروهای امنیتی مواجه شدیم که اجازه شکل گیری تجمع را نمی‌دادند. ماموران امنیتی که از قبل با لباسهای شخصی یا لباس نیروی انتظامی در آنجا حضور داشتند. با ایجاد ایست بازرسی و جلوگیری از تردد خودرو‌ها سعی در جلوگیری از تجمع داشتند و تعدادی از نیروهای مستقر در آنجا مدام در حال فیلم برداری و گرفتن عکس از شرکت کنندگان در تجمع بودند.»

وی در ادامه بیان داشت: «با این حال توانستیم پنجاه نفری جمع بشویم. و نیم ساعتی در آنجا به همراه دست نوشته‌ها و عکسهای آقای محمدعلی طاهری، در سکوت حضور داشتیم. تا اینکه ماموران با گرفتن عکس‌ها و دست نوشته‌ها جمعیت را پراکنده کردند. سپس جمعیت حاضر در تجمع، به جلوی کانون وکلا رفته و به خانم نسرین ستوده پیوستند. در آنجا مجددا دست نوشته‌ها و عکس‌های دیگری از محمدعلی طاهری تهیه کردیم و تا ساعت ۱۲ در آنجا حضور داشتیم.»

این منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع امروز از شهرهای اصفهان و تبریز آمده بودند که ما را در این تجمع همراهی کنند.»

لازم به ذکر است به گفته رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی آقای طاهری اخیرا به شش سال حبس محکوم شده است، پیش‌تر دادگاه انقلاب در سال ۱۳۹۰ آقای طاهری را به اتهام توهین به مقدسات، مداخله در امور پزشکی و لمس بیماران مونث به پنج سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و ۷۲ ضربه شلاق محکوم کرده بود. محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی، که از اردیبهشت ۱۳۹۰ تاکنون در سلول انفرادی زندان اوین به سر می‌برد، دراعتراض به وضعیت نامعلوم پرونده اتهاماتش، دراعتصاب غذا به سر می‌برد.

tajammoe peyrovan halghe moghabele evin  (7)

tajammoe peyrovan halghe moghabele evin  (6)

tajammoe peyrovan halghe moghabele evin  (5)

tajammoe peyrovan halghe moghabele evin  (4)

tajammoe peyrovan halghe moghabele evin  (3)

tajammoe peyrovan halghe moghabele evin  (2)

tajammoe peyrovan halghe moghabele evin  (1)


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.