هنر عشق بازی به سبک حوزه علمیه قم

یکشنبه, 14ام دی, 1393
اندازه قلم متن

شیما شهرابی

«دامن چاکدار بپوش، که وقتی راه می‌روی، شوهرت پشت پاهایت را ببیند و تحریک شود. دامن کوتاه بپوش تا ران‌هایت را ببیند و تحریک شود. رو به روی شوهرت بنشین و پاهایت را روی همدیگر بیانداز که ران‌هایت را ببیند.»

گوینده این جملات، حسین دهنوی، روحانی جنجالی است که به عنوان کارشناس مسائل خانواده در سال فرهنگسرای نور شهر قم، مذهبی ترین شهر ایران نشسته و برای انبوهی از زنان محجبه که اغلب چادری هستند، سکس تدریس می کند. او البته از تعبیر هنر عشق بازی استفاده می کند و زنان مذهبی هم محو حرف هایش شده اند و بعضی قلم به دست گرفته‌اند و حرفهای او را یادداشت می‌کنند: «نقاط حساس بدن زن که مرد را تحریک می‌کند، زیر بغل و قسمتی از سینه‌های زن است. لذا ما به خانم ها می‌گوییم برای همسرت تاپ بپوش. کسانی که بدنشان سفید است، لباس‌های زیر مشکی به شدت مرد را تحریک می کند. سعی کنند عمدا لباس زیر را به مرد نشان بدهند که تحریک کننده است. خانم هایی که سبزه و یا گندمی هستند لباس زیر سفید بپوشند که برای مرد تحریک کننده است، البته فقط دو بار در هفته، هر روز نپوشید، مرد اشباع می شود، من به خانم ها می گویم: آب کم جوی، تشنگی آور بدست / تا بجوشد آب از بالا و پست [بیتی از یک شعر مشهور مولوی].»

دهنوی ۵۳ ساله اهل نیشابور است و در حوزه علمیه قم درس خوانده، در زمینه فقه و اصول، علوم تربیتی، تبلیغ. او ۳۰ سال پیش ازدواج کرده و یک دختر و یک پسر دارد. این روحانی مشهور، این روزها، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان کارشناس امور تربیتی و مشاوره مشغول به کار است. او روان، رک و شیوا سخن می گوید، در سخنرانی هایش از شوخی های روزمره، ضرب المثل های ادبیانه و احادیث و روایت های مذهبی شیعه استفاده می کند و یک آخوند منبری خوب و با تجربه محسوب می شود.

بسیاری از سایت های اصولگرا مجموعه سخنرانی های دهنوی درباره کودکان، رفتار جنسی با همسر، ازدواج در اسلام، رفتار در دوران بارداری را به طور مرتب منتشر می کنند.

دهنوی صحبت درباره این مسائل جنسی را از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد، از سال ۸۷. روزهای نخست به عنوان کارشناس مسائل تربیتی کودکان در برنامه «راه روشن» شبکه قرآن، درباره رفتار والدین با کودکان و نوجوانان صحبت می‌کرد. نکته جالب اینکه در آن ایام نیز تمرکز ویژه او در بحث رفتار با نوجوانان روی مسائل جنسی و غریزی آنان بود. او در این سلسله برنامه ها، ۱۶۰ جلسه پرسش و پاسخ برگزار کرد که در قالب کتاب و فایل های اینترنتی هنوز بازنشر می شوند.

او در یکی از سری برنامه‌های راه روشن می‌گوید: « مادران گرامی فرزندان پسر را تا قبل از هفت سالگی در آغوش بگیرید. بعد از هفت سالگی می‌توانید دست فرزندتان را نوازش کنید. او را ببوسید. یا سرش را روی سینه‌تان قرار دهید اما او را بغل نگیرید و تماس کامل برقرار نکنید. چون بعد از هفت سالگی غرائز جنسی، دیگر در آنان بروز پیدا کرده است. به پدران هم توصیه می‌کنم دخترانشان را بعد از هفت سالگی در آغوش نگیرند.»

دهنوی بعد از برنامه راه روشن، در یکی از برنامه‌های مذهبی پر بیننده حضور پیدا کرد؛ برنامه «گلبرگ»، شبکه سوم سیما که هر پنجشنبه پخش می‌شد، به عنوان کارشناس مشاوره و مسائل زناشویی. مجموعه سخنرانی های دهنوی در این برنامه در قالب سه کتاب جمع آوری و منتشر شده است.

حرف های دهنوی از خواستگاری و چگونگی انتخاب همسر آغاز شد و در نهایت به نزدیکی و روابط رناشویی رسید. حرف های او همیشه جلوتر از خط قرمزهای تلویزون بود اما او بارها در برنامه‌های تلویزیونی عنوان می‌کرد که اینجا رسانه است و دست و بال ما بسته است.

علاوه بر تلویزیون که به نظر می رسد ار راه انتخاب شده توسط آقای دهنوی راضی است، مسئولان دولت احمدی نژاد هم از او تقدیر کردند. مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت وقت در سال ۹۰ به خاطر همین سخنرانی‌ها از او تقدیر کرد و جایزه برتر سلامت را به او داد.

در طول چند سال گذشته، او هر روز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در صداوسیما و ادبیات رسانه های عمومی ایران سخن گفتن درباره این مسائل جزو خط قرمزها محسوب می شود. جوانان پیش از ازدواج در برخی کلاس های مشاوره، توصیه هایی درباره روابط جنسی می شنوند ولی آموزش عمومی مسائل جنسی کماکان یک تابوست. وجود چنین خط قرمزها، انگیزه و علاقه مندی عموم را به کنجکاوی درباره آن افزایش داده و کمک کرده که حسین دهنوی بیش از اکثر روحانیون مورد توجه قرار گیرد و هر روز میهمان شهری یا دانشگاهی باشد.

اما این توجه تنها از سوی حکومت یا تلویزیون نبوده، انتشار ویدئوهای او در یوتیوب، واکنش های بسیاری را برانگیخته است. علاوه بر آموزش هایش درباره سکس، جملات جنجال برانگیز هم زیاد گفته، از جمله اینکه «میزان سکته های مغزی غیر مسلمانان از مسلمانان بیشتر است، چرا که بیشتر این سکته ها در صبحگاه یعنی همان موقع نماز صبح رخ می دهد … بدحجابی زنان، مردان را همجنسگرا می کند … هیچ‌وقت نباید دو ملیت متفاوت با یکدیگر ازدواج کنند … زنان اگر سوره یوسف را بخوانند تحریک می شوند … بدحجابی دختران را زشت می کند و …»

بیشترین انتقادها از منظر نشانه های فراوان زن ستیزی در ادبیات دهنوی مطرح شده است. همچنین اینکه او نگاهی علمی در زمینه سکسولوژی ندارد و بیشتر تجربی و عامه پسند حرف می زند. او سبک و ایده های خودش در آموزش سکس را دارد. زنان را مطیع نیازهای جنسی مردان می‌داند: «برخلاف توصیه بعضی‌ها لارم نیست که هر بار زن و مرد به هم نزدیک شوند، زن باید به ارگاسم برسد. نخیر. این حرف غلط است. یک وقت هایی زن دوست دارد رابطه برقرار شود، میل هم ندارد، تحریک هم نمی‌شود و به ارگاسم هم نمی‌رسد ولی باز هم لذت می‌برد، چون دارد به نیاز مردش پاسخ می‌دهد.» او بارها این جمله را که خانم ها در هر موقعیت زمانی و مکانی نباید دست رد به سینه مردتان بزنند، تکرار کرده: «رسول اکرم فرمودند: ای زن اگر مرد ابراز نیاز کرد حتی روی شتر، به او جواب بده. من در تلویزیون هم بارها این موضوع را در لفافه بیان کرده‌ام. مثلا گفته‌ام: هرگاه مرد ابراز نیاز کرد زن باید در هر موقعیت مکانی و زمانی به او جواب دهد. اما اگر در تلویزیون می‌گفتم روی شتر که شیشه تلویزیون را می‌شکستند. به هر حال آنجا رسانه است اما در این جمع‌ها راحت تر حرف می‌زنیم. حالا الان یکی از شما می گوید: الان در شهر شتر کجاست؟ من در جواب می‌گویم: شتر نه، خب زانتیا، ماکسیما، نبود؟! پراید که داری، اصلا فولکس …»
علاوه بر تلویزیون، دهنوی در سال های اخیر در همایش های متعددی در شهرستان های ایران هم شرکت می کند. همایش هایی که زوج‌های جوان برای حضور در آن، باید بیست هزارتومان به عنوان بپردازند. یکی از آخرین همایش های او با عنوان هنر عشق بازی در فرهنگسرای نور قم برگزار شد، شرط حضور در این همایش تاهل عنوان شده بود. او در آغاز این همایش می‌گوید: «بحث این همایش بسیار عمیق است و هر چه جلوتر می‌رویم، خط قرمزها بیشتر شکسته می‌شود لذا توصیه اکید دارم فقط متاهلین حضور داشته باشند و جوانان و نوجوانان حضور نیابند. دوم این که باید بگویم هدف از طرح این موضوع خدایی نکرده اشاعه هوسرانی نیست. ما احساس وظیفه کردیم. طبیعی است که یک شخصیت روحانی ۵۳ ساله که دختر بیست و نه ساله دارد، انشالله غرض بدی ندارد. خودم را می‌گویم دختر من الان بیست و نه ساله است و دو تا نوه دارم و قصدم خدایی ناکرده هوسرانی نیست. هدف من ارتقای فرهنگ دینی و ار تقای سطح زندگی است.»

توجه به سبک زندگی در سال های اخیر بیشتر مورد توجه روحانیان شیعه قرار گرفته است. آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز از سه سال پیش در سخنرانی هایش به این مقوله ها توجه کرده و از مسائلی مانند رفتار با همسر، آرایش زنان، طلاق و لزوم توجه به آنها سخن گفته است. دهنوی در سال های اخیر به مسائلی چون ازدواج آسان که یکی از شعار مهم حکومت ایران برای افزایش جمعیت است نیز توجه بیشتری نشان داده است.

با این حال، روحانیون شیعه از توجه جزئی و فراگیر به این مسائل به ویژه در زمینه مسائل جنسی پرهیز داشته اند و حسین دهنوی در این زمینه یکی از استثناها به شمار می رود. رفتارهایی که انتقادهایی نیز علیه اش برانگیخته اس. او در همایش اخیر در قم به این انتقادها اشاره کرده است: « می‌گویند آقا بی حیا خجالت بکش، کجای این حرف ها بی حیایی است. این ها حرف های دین و پیغمبر اسلام است و من با قصد خیر و قصد قربت به این موضوع می‌پردازم. خدایا تو گواهی که هدف ما ارتقای زندگی متاهلین کشور است.»

او همچنین هدف های مهم تری هم برای توجه به سبک زندگی بیان کرده است: « زندگی مهدوی مربوط به چگونگی شیوه زندگی امام زمان نیست، بلکه به مسائلی پرداخته می شود که آن حضرت از شیعیان و مسلمانان انتظار دارند و این در حقیقت سبک زندگی مطلوب حضرت مهدی … تا زمانی که جامعه اسلامی حدود الهی را رعایت نکند، جامعه ما جامعه ای مهدوی نخواهد شد.» (سخنرانی عمومی، تیرماه ۹۲)

مهدوی سازی جامعه ایران و آماده کردنش برای ظهور، یک پروژه عظیم حکومتی است که در ده سال گذشته در حوزه های مختلف به شدت در حال تبلیغ و پیگیری است، حسین دهنوی ذیل این پروژه یک راه متفاوت انتخاب کرده است، آموزش هنر عشق بازی.
از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.