آتنا دایمی با وجود اتمام مراحل بازجویی همچنان در سلول انفرادی

دوشنبه, 15ام دی, 1393
اندازه قلم متن

atna daemi zendan ast

آتنا دائمی فعال مدنی و حقوق کودک پس از گذشت حدود سه ماه و باوجود پایان مراحل بازجویی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران؛ آتنا دایمی که صبح روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در منزل خود بازداشت و سپس به سلول‌های انفرادی بند ۲-الف سپاه در زندان اوین منتقل شد، باوجود پایان مراحل بازجویی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

یکی از نزدیکان وی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «در آخرین ملاقات خانواده‌اش با آتنا، وی عنوان کرده که به وی لیست خرید داده‌اند و از او خواسته اند وسایل مورد نیاز خود را اعلام کند تا خانواده‌اش برای او تهیه کنند، اما او نپذیرفته و خواستار آزادی‌اش شده است.»

وی در ادامه بیان داشت: «که سلول وی پر از حشره است و پوست او را گزیده‌اند و همچنین موهای وی نیز دچار این مشکل شده است. به علاوه آتنا به دلیل داشتن حساسیت به بعضی مواد غذایی نمی‌تواند آن‌ها را بخورد و این مساله را به دادیار خود عنوان کرده اما هیچ تغییری در غذای وی داده نشده و همچنان برای او غذاهای قبل را تهیه کرده‌اند و آتنا مجبور به گرسنه ماندن در سلولش شده است.»

این منبع مطلع در ادامه گفت: «پس از اعلام این مسایل به دادیار پرونده، ایشان دستور سم پاشی اتاق و اعزام پزشک را صادر نموده است. اما علی رغم دستورات دادیار پرونده، مسئولان زندان هیچگونه همکاری در خصوص مشکلات نداشته و هیچیک از دستورات را اجرایی نکرده‌اند.»

وی افزود: «بازپرس پرونده درخواست خانواده آتنا را مبنی بر سپردن وثیقه برای آزادی وی نپذیرفته و پرونده را به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال نموده است. همچنین قاضی پرونده نیز درخواست تمدید قرار بازداشت موقت را صادر نموده و با سپردن وثیقه موافقت نکرده است.»

علاوه بر این، قاضی پرونده حتا برگهٔ وکالت وکیل را نپذیرفته و آتنا دائمی را از حق بدیهی خود که همانا داشتن وکیل است محروم کرده‌اند و تاکنون هیچ اطلاعی از زمان تشکیل دادگاه برای وی اعلام نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.