ممانعت از درمان ابوالقاسم فولادوند

سه شنبه, 16ام دی, 1393
اندازه قلم متن

abolghassem fouladvand

ابوالقاسم فولادوند زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج بدلیل مخالفت خدابخشی قاضی ناظر بر امور زندانیان سیاسی و امنیتی از درمان مناسب محروم است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابوالقاسم (جواد) فولادوند از مدت‌ها پیش از دو بیماری فتق و کیست در دهان رنج می‌برد و با این حال از درمان مناسب محروم است.

پس از ماه‌ها پیگیری نهایتا قرار شد وی برای انجام دو عمل جراحی در خصوص بیماریهای فوق به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شود و این موضوع مورد موافقت بهداری زندان و پزشک بیمارستان قرار گرفت و تمام مراحل و تشریفات قانونی آن انجام شد.

یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «اینک ماه‌ها پس از موافقت پزشک بیمارستان و طی سایر مراحل و تشریفات معمول و موافقت پزشک معتمد زندان و نیز موافقت مسئولان زندان با اعزام وی به بیمارستان، تنها خدابخشی قاضی ناظر بر امور زندانیان سیاسی و امنیتی با این مهم مخالفت می‌کند.»

فولادوند ۵۱ ساله به اتهام «بغی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق» به ۱۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس تعزیری و به دلیل شرکت در اعتراضات سال ۱۳۸۸ و اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یکسال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

۱۸ سال حبس تعزیری برای این راننده تاکسی ساکن شهریار در حالی صادر شده است که این زندانی سیاسی مدت یکسال و شش ماه نیز در دههٔ ۶۰ به همین اتهام در زندانهای جمشیدیه و قزل‌حصار به سر برده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.