عدم پاسخگویی نسبت به بازداشت فردین میرکی، با آزار روحی همسر وی همراه شد!

جمعه, 19ام دی, 1393
اندازه قلم متن

fardin miraki

حدود دو ماه پس از بازداشت فردین میرکی، از اعضا کمیته هماهنگی توسط وزارت اطلاعات، مقامات قضایی شهر سنندج در خصوص وضعیت وی، به خانواده پاسخگو نیستند.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، مسئولان قضایی شهر سنندج، دو ماه پس از بازداشت فردین میرکی، علاوه بر عدم تعیین تکلیف وضعیت وی، به آزار روحی آرزو روحی، همسر این زندانی کارگری نیز اقدام کردند.

فردین میرکی، روز شنبه ۱ آذر سال جاری، طی یورش ماموران اطلاعات به منزلش بازداشت شد. پیگیری خانواده زندانی نامبرده تا به امروز بی نتیجه بوده است.

در همین خصوص وب سایت رسمی «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری» گزارش داد که روز چهارشنبه ۱۷ دی سال جاری، در پی مراجعه آرزو روحی، همسر فردین میرکی به شعبه چهارم بازپرسی دادگاه انقلاب سنندج، نامبرده با عکس العمل تند مقامات قضای روبرو شد.

طبق این گزارش، نهایتا در واکنش به پیگیری ها، ابتدا به همسر این زندانی گفته شد که برای آزادی فردین میرکی، وثیقه تهیه کند اما بعد از مراجعه مجدد به او جواب رد داده و به او گفته‌اند که تحقیقات در مورد همسرت هنوز به اتمام نرسیده و ما به میل خود تا زمانی که بخواهیم او را در بازداشت نگه خواهیم داشت.

گفتنی است ریبوار عبداللهی و فرزاد مرادی نیز دو تن از دیگر اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری» که تقریبا همزمان با فردین میرکی بازداشت، اما در روزهای گذشته، پس از هفته ها از زندان آزاد شده اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.