انتقال ناگهانی ارژنگ داوودی و افشین بایمانی به انفرادی سپاه در زندان رجایی شهر

دوشنبه, 29ام دی, 1393
اندازه قلم متن

arzand davoudi afshin baimani

روز یکشنبه ۲۸ دی سال جاری، افشین بایمانی و ارژنگ داوودی، دو زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت)، به طور ناگهانی به بند سپاه این زندان منتقل شدند.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، صبح روز یکشنبه، افشین بایمانی و ارژنگ داوودی، پس از احضار توسط ماموران زندان، به طور ناگهانی به سلول‌های انفرادی بند سپاه زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند که فاقد هرگونه امکانات، و زندانیان در آن از همه چیز محروم می باشند.

ارژنگ داوودی ۶۱ ساله، سال ۱۳۸۲ به اتهاماتی از جمله اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقدسات و رهبر جمهوری اسلامی به ۱۵ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد که این حکم به ۱۰ سال زندان کاهش یافت.

با وجود آنکه وی محکومیت ده ساله خود را سپری کرده است، با پرونده‌هایی که طی دوران محکومیت علیه او مطرح شد، در احکام دیگری ابتدا به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان و نهایتا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج، به اعدام محکوم شد.

پیش‌تر نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر با انتشار بیانیه‌هایی خواستار رسیدگی عادلانه به پرونده داوودی و آزادی او شده‌اند.

ارژنگ داوودی تاکنون با انتشار چند نوشته و کتاب از داخل زندان، بویژه سیاست‌های آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را باعث تضییع حقوق مردم، چپاول ثروت‌های ملی و شرایط نامناسب کنونی حاکم بر ایران دانسته است.

افشین بایمانی، دیگر زندانی منتقل شده به انفرادی بند سپاه در عصر امروز نیز، زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج است که در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به جرم کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» بازداشت و به اعدام محکوم شد.

این حکم ابتدا در دادگاه تجدید نظر به تایید رسید، اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تبدیل شد.

اما اواسط آبان سال جاری، ماموران زندان رجایی شهر به صورت غیر رسمی به افشین بایمانی که بیش از ۱۴ سال را در زندان سپری کرده است اطلاع داده‌اند که برای وی پرونده‌ای تحت عنوان توهین به مقدسات و توهین به رهبری مفتوح شده است. او در‌‌ همان تاریخ، بابت این اتهامات در دفتر نگهبانی زندانی رجایی شهر مورد بازجویی قرار گرفت.

گفتنی است هنوز از دلیل انتقال ناگهانی این دو زندانی به انفرادی بند سپاه، اطلاعی در دست نیست و گمانه زنی‌ها تنها به آزار و اذیت این دو زندانی اشاره دارند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.